همایون خرم: اجرا به شیوه تکنوازان قدیم بسیار پراهمیت است

همایون خرم گفت: اجرا به شیوه تکنوازان گل‌ها در زمان کنونی بسیار پراهمیت و با زحمت است. همایون خرم، آهنگساز و نوازنده ویلن، درخصوص آلبوم موسیقی ناز و نیاز افزود: ما باید جوان‌هایی را که در عرصه موسیقی کار می‌کنند، تشویق کنیم به امید اینکه آنها بتوانند کار هنری خود را در مسیر درست ادامه دهند.

وی درباره اجرای این اثر به شیوه تکنوازان قدیم افزود:‌ اصل مساله و اجرای تکنوازی اشکال ندارد، اما باید کسانی که در این زمینه کار می‌کنند به یک هوشیاری و معرفت موسیقایی رسیده باشند که بدانند برای برطرف کردن نیاز مخاطب این شیوه را در زمان کنونی به چه طریق ارائه دهند. این آهنگساز بیان داشت: نحوه اجرا به شیوه تکنوازان قدیم بسیار پراهمیت و دارای زحمت است که هنرمندان باید به طرق خاص آن را ارائه نمایند. همایون خرم در کارنامه این اثر که هم اکنون در بازار موسیقی منتشر شده؛ نوشته است: شاگرد کوشا و علاقه‌مندم آقای یاشار صمدی با همکاری جوان با ذوق آقای علیرضا فلسفی، همنوازی با احساسی را اجرا کرده‌اند که بدین وسیله برای این دو هنرمند آرزوی پیشرفت و موفقیت هرچه بیشتر دارم. آلبوم موسیقی «ناز و نیاز» به آهنگسازی «علیرضا فلسفی» توسط شرکت نهاله رودکی در بازار موسیقی منتشر ‌شده است. در این اثر که به شیوه برنامه موسیقی تکنوازان شکل گرفته، قطعاتی چون ترنم در آواز ابوعطا، دلربا در آواز اصفهان، نیاز در آواز افشاری و هجران در آواز دشتی با تنظیم «علیرضا فلسفی» و «یاشار صمدی» به چشم می‌خورد.

تمامی این قطعات به صورت بداهه براساس اشعاری از حافظ با دکلمه ساحل کریمی و توسط نوازندگانی چون علیرضا فلسفی: سنتور، یاشار صمدی: ویلن و محمدرضا فلسفی: تنبک اجرا شده است. «ناز و نیاز» در استودیو نهاله رودکی و با نظارت «پژمان بلورچی» ضبط و توسط شرکت نهاله رودکی منتشر ‌شده است.