حرمت‌شکنی ارزش‌ها نشانه عمق کینه استکبار است

عکس: خبرگزاری مهر گزارش راهپیمایی دیروز تهران

علم الهدی‌: حرکت روز عاشورا دقیقا محاربه بود

قطعنامه پایانی‌: ملت آماده جانفشانی در راه ولایت است

دنیای اقتصاد- دیروز مناطق مرکزی تهران شاهد راهپیمایی مردم در محکومیت حوادث روز عاشورا بود‌.

خبرگزاری فارس درباره این راهپیمایی گزارش داد‌: راهپیمایی تجمع بزرگ عاشواییان که در اعتراض به حرمت شکنی روز عاشورا از ده‌ها خیابان تهران به سمت میدان انقلاب اسلامی و چند ساعت قبل از ساعت اعلام شده آغاز شده بود، با شعارهایی همچون «اینهمه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است»، «ما اهل کوفه نیستیم جون می‌دیم و می‌ایستیم» «سبز فقط سبز علی، لعنت به سبز اموی»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» توام بود.

فارس می‌افزاید‌: میلیون‌ها تهرانی دیروز در اجتماع با شکوه خود همچنین شعار می دادند: «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»‌، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر موسوی»، «مرگ بر خاتمی»، «مرگ بر کروبی»«مرگ بر سه حسین، صدام حسین، باراک حسین، میرحسین»، «مرگ بر منافق»، «لعن علی عدوک یا حسین، خاتمی و کروبی و میرحسین»، «آشوبگر اعدام باید گردد»، «آشوبگر عاشورا اعدام باید گردد» و «خواص بی‌بصیرت، خجالت خجالت».

سخنرانی علم‌الهدی

همچنین علم‌الهدی نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان به عنوان سخنران این مراسم گفت‌: ‌ایثارگری‌ها و حمایت‌های قهرمانانه شما مردم دلاور، مهر ناامیدی و یاسی است که برای همیشه بر دل‌ها و مغزهای نابکاران ضد‌این نظام و انقلاب در سراسر کره زمین می‌زند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد علم‌الهدی خاطرنشان کرد: ‌این اجتماع باشکوه امروز شما در میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف از شرق تا امتداد نزدیک به میدان امام حسین و از طرف غرب تا پس از چهارراه نواب، ثابت کننده بنیان مرصوص جریان حاکمیت ولایت و حاکمیت الله بر جامعه شما است.

وی افزود: ‌این اجتماع نوید ‌این حقیقت را به دنیا اعلام می‌کند و ‌این پایداری در خط حمایت از ولایت زمینه‌ جهانی را مهیا ساخته است تا صاحب اصلی پس پرده‌نشین ما ظاهر شود و‌این لبیک‌گویی‌ها، وسیله‌ فرج آن حضرت را دقیقا آماده کند. امروز در برابر تمام کوشش‌ها و تلاش‌های شیطانی جریان‌های ناپاک در خارج و داخل کشور، آخرین سخن و کلام از منطق شما مردم دقیقا باید اعلام شود. امام جمعه مشهد در ادامه سخنرانی خود در تجمع بزرگ عاشوراییان با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه مجادله گفت: قرآن می‌گوید حزب شیطان کسانی هستند که شیطان نسبت به آنها همانند ساربان در قبال شتر است؛ به‌این معنی که شیطان آنها را از پشت سر فرماندهی می‌کند و به هر طرف که می‌خواهد می‌برد.

به گزارش ‌ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علم‌الهدی اظهار کرد: امام خمینی‌(ره) هم می‌گفتند شیطان بزرگ آمریکا است؛ بنابراین جریان‌هایی که آمریکا آنها را رهبری می‌کند حزب‌الشیطان هستند. خداوند در ‌این سوره مشخصه حزب‌ شیطان را نیز بیان کرده است؛ کسانی که با خدا و رسول خدا دشمنی می‌کنند، امروز هم که مظهر رسو‌ل‌الله، ولی فقیه و مقام معظم رهبری است، حزب‌الشیطان، دشمنان رهبرند. هر کس هم با هر عنوانی درصدد دشمنی با رهبری باشد، بنا به نص قرآن حزب‌الشیطان است.

وی ادامه داد: با‌این معیار قرآنی در جامعه ما هم حزب‌الله مشخص می‌شود و هم حزب‌الشیطان‌. ‌این سخنان ادعا‌،‌ شعار‌، اغراق و مبالغه نیست، بلکه استناد به قرآن است، با‌ این استناد امروز ولایت‌پذیر رهبری، حزب‌الله و دشمن رهبری، حزب الشیطان است. امروز جنگ حزب‌الله و حزب‌الشیطان در عرصه‌این امت ظهور و بروز پیدا کرده است و‌این یک جنگ قطعی و صریح است؛ جنگ حزب‌الله در برابر حزب‌الشیطان‌.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: شما مرد و زن امروز با‌ این جمعیت میلیونی آمده‌اید تا ‌این واقعیت را ثابت کنید که امروز برای همیشه تکلیف جبهه حزب‌الله و حزب‌الشیطان باید مشخص شود.

علم‌الهدی افزود: حرف اول با سران فتنه و بسترگستران‌ این حرکت حزب‌الشیطانی در کشور است. ما به سران فتنه اعلام می‌کنیم و می‌گوییم کاری را شروع کرده‌اید و از بغی به محاربه رسیده‌اید، آغاز کارتان بغی بود، خداوند در قرآن می‌فرماید کسانی که بغی می‌کنند عذاب الیم خدا برای آنهاست و شما حرکت‌تان را با بغی شروع کردید؛ یعنی در برابر نظام عدل مطالبه ناحق داشتید.

وی ادامه داد: امام عاقل ‌این امت رهبر عظیم‌الشان انقلاب در روز ۲۹ خرداد و در خطبه‌های نماز جمعه شما را به حق دعوت کردند و گفتند اگر اشکالی به انتخابات دارید آن را از طریق قانونی پیگیری کنید، اما شما بغی کردید و مطالبه ناحق ابطال انتخابات را داشتید. بغی شما بستر را آماده کرد و جریان‌های الحادی مارکسیستی و منافقین ناپاک در ‌این بستر حرکت علیه نظام کردند؛ اما در روز آخر حرکت شما از بغی به محاربه انجامید.

علم‌الهدی همچنین گفت: حرکت روز عاشورا دقیقا محاربه بود، شاید شما بگویید شرط محاربه مسلح بودن است، توجه داشته باشید که فرمانده حرکت روز عاشورا منافقین بودند و آشوبگران عاشورا همان شعارهایی را سر می‌دادند که منافقین آنها را در روی سایت‌های خود منتشر کرده بودند. امام بزرگوار ما در جریان عملیات مرصاد فرمودند منافقین محاربند و هر کس در داخل کشور با محاربین اعلام همکاری و همراهی کند نیز محارب است. وی با تاکید مجدد بر‌اینکه منافقین فرمانده عملیات روز عاشورا بودند، تصریح کرد:‌ اینها هم نه تنها با منافقین همکاری کردند، بلکه پیاده نظام و سرباز آنها شدند و به ملاک حکم امام کسانی که در روز عاشورا ‌این غائله را برپا کردند، محارب هستند.

قطعنامه پایانی

تجمع بزرگ عاشوراییان در محکومیت اهانت فتنه‌گران به عاشورای حسینی با صدور قطعنامه‌ای پایان یافت.

به گزارش‌ایسنا در ‌این بیانیه آمده است:

انقلاب اسلامی در ‌ایران که معجزه بزرگ قرن و تجدید حیات اسلام ناب نام گرفت، الهام‌گرفته از نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) است. صف‌بندی و مقابله استکبار، صهیونیسم بین‌الملل و‌ ایادی وابسته به آن در برابر‌این نهضت الهی همانا ناشی از ماهیت عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی انقلاب اسلامی و پیوند آن با آموزه‌های عاشورای حسینی است.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ‌ایران بر پایه ولایت فقیه که استمرار راه انبیاء و امام معصوم (علیهم السلام) است، میراث گرانقدر معمارکبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) می‌باشد که افتخارات و دستاوردهای عظیم و بی‌بدیل سه دهه گذشته برای ملت سلحشور، انقلابی و غیرتمند ‌ایران اسلامی را فراهم ساخته است و دشمنان قسم‌خورده همواره در کمین بوده‌اند تا در هر فرصتی از ملت بزرگ‌ایران اسلامی و نظام جمهوری اسلامی انتقام بگیرند؛ اما زهی خیال باطل که راه به جایی نخواهند برد. در همین راستا در روز عاشورای حسینی روز حزن و اندوه و مصیبت عظمای سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) که روز عزای عمومی جهان بشریت محسوب می‌گردد و در‌ایران اسلامی که، کانون جوشان عشق و ارادت به سرور شهیدان می‌باشد، معدودی ضد انقلاب و فتنه‌گر که مخالف امنیت، آسایش، پیشرفت، آبادانی، سربلندی و عزت مردم‌ایران هستند در برخی از خیابان‌های تهران با هدایت و پشتیبانی رسانه‌های بیگانه و نیز برخی قدرت‌های استکباری، مقدس‌ترین ارزش‌های اسلامی را نشانه گرفته و با هلهله، سوت و کف به تخریب اموال دولتی، اماکن عمومی، سنگ‌پرانی و حمل سلاح‌های گرم و سرد به صفوف نمازگزاران و عزاداران حسینی وحشیانه یورش برده، حتی به ساحت قرآن کریم جسارت کرده‌اند و بدین سان کارنامه ننگین وارثان یزیدیان را سیاه و سیاه‌تر نمودند.

اینک،‌ ما شرکت‌کنندگان در‌این تجمع عظیم و تاریخی ضمن اعلام انزجار و برائت از اقدام ننگین و شرم‌آور معدودی عوامل ضد انقلاب و ضد دین با ندای توحیدی و وحدت‌آفرین

«الله اکبر» مواضع خود را اعلام می‌نماییم:

۱ - اغتشاش و آشوبگری معدودی ضد انقلاب و ضد دین و حرمت‌شکن نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی بیانگر عمق توطئه و فتنه علیه تمامیت ارضی، منافع ملی و نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمنان قسم‌خورده به سرکردگی استکبار و صهیونیسم بین‌الملل می‌باشد. ما از همه اقشار مردم به خصوص جوانان و دانشجویان آگاه و غیور می‌خواهیم تا با حفظ هوشیاری، ارتقای بصیرت انقلابی،‌ اعتماد، اتحاد و وحدت حول محور ولایت فقیه و مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش آنان برای ‌ایجاد شکاف و تفرقه در میان صفوف متحد و یکپارچه ملت بزرگ‌ایران را نقش بر آب نمایند.

۲ - ما در تجمع بزرگ عاشوراییان برای آخرین بار به برخی جریانات سیاسی و اشخاص که با شکست در انتخابات با نه بزرگ مردم مواجه شدند و به جای تن دادن به قانون و رای اکثریت نمایش و بازی تقلب را به راه انداختند و زمینه‌ساز و بستری برای ساختارشکنی، هنجارشکنی و اقدامات ضد انقلابی شدند و بسیاری از اغتشاشات پس از انتخابات با سکوت، همراهی یا حمایت آنان بوده است قاطعانه هشدار می‌دهیم که اگر به صراحت از ضد انقلاب حرمت‌شکن و یزیدیان وابسته به استکبار و صهیونیسم بین‌الملل اعلام بیزاری و برائت نجویید و همچنان بر لجاجت و پیمودن راه باطل و خلاف مسیر ملت و اسلام پای فشاری نمایید، با خشم ملت انقلابی و غیور‌ایران اسلامی مواجه و برای همیشه از صحنه طرد خواهید شد.

۳ - ملت‌ ایران گستاخی عوامل فتنه و ضد انقلاب را ناشی از عدم برخورد قاطع و انقلابی نهادها و دستگاه‌های مسوول امنیتی، اطلاعاتی و قضایی کشور می‌داند. ما اعلام می‌کنیم اغتشاشگران و آشوبگران روز عاشورا را که علیه قرآن، ارزش‌ها و مقدسات اسلامی و نظام جمهوری اسلامی دست به توطئه زدند، مصداق بارز ضد انقلاب، مفسد فی‌الارض و محارب با خدا می‌دانیم و از نهادهای مسوول خواهان شناسایی، محاکمه عاملان و مسببان‌این حرمت‌شکنی و اشد مجازات برای آنان هستیم.

۴ - ما با تقدیر و تشکر از اقدامات روشنگرانه و شجاعانه رسانه ملی در افشاگری جریان فتنه نقش رسانه‌های وابسته به استکبار و سازمان‌های جاسوسی در تحریک آشوب‌ها، قاطعانه از دولت انقلابی می‌خواهیم از موضع اقتدار و عزت و صلابت در روابط خود با کشورهای حامی منافقین و ضد انقلاب از جمله انگلیس و فرانسه تجدیدنظر نماید.

۵ - ملت مسلمان و انقلابی ‌ایران ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های والای معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام راحل (رحمه الله علیه) و شهیدان انقلاب اسلامی بار دیگر با نایب الامام، ولی امر مسلمین جهان و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، تجدید میثاق نموده و پاسداری از اصل ولایت فقیه را دفاع از ارزش‌های اسلامی و فرهنگ عاشورایی سرور آزادگان جهان، حضرت امام حسین (علیه السلام) و اصحاب و یاران باوفایش دانسته و آمادگی خود را برای لبیک و جانفشانی در راه پاسداری از حریم مقدس ولایت اعلام می‌داریم.