جشنواره بیست‌وهشتم، آغاز دورانی تازه در سینما

مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فیلم‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر این دوره را آغاز دورانی تازه در سینمای ایران دانست.

علیرضا سجادپور گفت: امسال شاهد یکی از گرم‌ترین، پرشورترین و پررونق‌ترین دوره‌های جشنواره فیلم فجر خواهیم بود، فیلم‌هایی که به دبیرخانه رسیده هم رونق تولید را نشان می‌دهد هم قابلیت سینمای ایران برای تولید فیلم‌های متنوع و متفاوت که مخاطبان از طیف‌های مختلف را جذب می‌کند.

صدا و سیما مشکلات معیشتی مردم را می‌پوشاند

ایلنا- فاطمه راکعی گفت؛ رسالت رسانه ملی؛ نمایش مسایل و مشکلات جامعه‌ای است که قادر به انعکاس آنها به مسوولان نیستند، اما عملکرد این رسانه حکایت از جریان دیگری دارد که درصدد توجیه نواقص و کاستی‌های جامعه است.وی به نمونه دیگری در حوزه فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی اشاره کرده و می‌گوید: در اغلب سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی داستان‌ها حول محور افراد و شخصیت‌هایی پیش می‌رود که از سطح رفاه قابل قبولی در جامعه برخوردارند و سعی می‌شود که این دست افراد، آیینه بخش بزرگی از جامعه تلقی شود، حال آنکه می‌دانیم بخش بزرگی از جامعه ما از فقر و نبود یک رفاه و جسمی رنج می‌برند. نمایش این دست داستان‌ها با چه هدفی صورت می‌گیرد؟ آیا رسانه ملی سعی دارد به جامعه بقبولاند که مشکلات اقتصادی در جامعه وجود ندارد و مردم با این دست مشکلات بیگانه‌اند؟!

ورود مجدد نمایش به تالار وحدت

در حالی که مدیرعامل بنیاد رودکی بارها در مورد اختصاصی بودن تالار وحدت برای برنامه‌های موسیقایی خبر داده بود، اما مجددا برگزاری برنامه‌های نمایش در دستور کار این تالار قرار گرفته است. طبق برنامه‌های اعلام شده بنیاد رودکی، نمایش «در قاب ماه» اثر حسین مسافر آستانه از ۲۹ آذر تا ۱۵ دی و نمایش «خورشید کاروان» به کارگردانی محمود فرهنگ از ۲۱ تا ۳۰ دی در تالار وحدت به نمایش در خواهد آمد.

دبیر فرهنگستان هنر به وزیر ارشاد نامه نوشت

ایسنا - بهمن نامور مطلق، دبیر فرهنگستان هنر درباره سخنان اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون وضعیت این فرهنگستان نامه‌ای را خطاب به سید محمد حسینی منتشر کرد. در بخشی از این نامه آمده است: اینجانب به عنوان دبیر و همکار فرهنگستان هنر که شاهد فعالیت‌های گاهی شبانه‌روزی این نهاد بوده و هستم، لازم می‌دانستم یادآور دستاوردهای گرانقدر استادان و جوانانی باشم که برای همیشه به همکاری با آنها افتخار خواهم کرد. چنانکه تردید یا پرسشی وجود دارد چه برای حضرتعالی و چه برای دیگر اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرهنگستان هنر آماده است تا توضیحات بیشتری را در اختیارتان قرار دهد.