سردادن شعارهای ساختارشکنانه مقابله با نظام است

آیت ‌ا... سیداحمد خاتمی ‌گفت: در جریان حوادث روز عاشورا، اتفاقاتی رخ داد که فراتر از مساله سیاست بود و در واقع حرمت روز عاشورا شکسته شد. عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: شعارهای ساختارشکنانه که در‌این حادثه سر داده شد، فراتر از مقابله با یک جریان و در واقع مقابله با نظام بود. شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه، یعنی مرگ بر نظام اسلامی، همچنین نفس‌ایجاد اغتشاش در روزی که مردم داغدار اباعبدا... الحسین هستند، جنایتی مضاعف بود، حال سوال ‌این است که‌اینک در برابر ‌این اقدامات چه باید کرد؟

خاتمی ادامه داد: جای ابهامی ‌باقی نمانده است که جریان اعتشاش، جریانی کاملا آمریکایی و انگلیسی است و ‌این اغتشاشات از مرکزی حمایت می‌شود که متاسفانه از آغاز انقلاب تاکنون در حال توطئه بوده؛ پس جا دارد مقامات اطلاعاتی و امنیتی‌ این مرکز را شناسایی کنند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: لیکن آن چه مردم می‌پرسند‌ این است که قوه قضائیه تا کی می‌خواهد با سران فتنه مدارا کند؟‌ آیت‌ا... آملی لاریجانی و دادستان کل کشور قبل از محرم اظهارات قاطعانه‌ای فرمودند که چراغ امیدی را در دل متدینین برای برخورد با سران فتنه روشن کرد؛ اما متاسفانه ‌این اظهارات فقط در حد حرف باقی ماند و عملی در پی نداشت،‌ اینجانب همان روز نگران ‌این موضوع بودم که‌این سخنان فقط در حد یک حرف باقی بماند و گفتم مسوولان قوه‌قضائیه رعد و برق بی‌باران نباشند.

وی گفت: وقتی به قرآن اهانت می‌شود، مدارا یعنی چه؟ ‌این ساختارشکنان قبل از ماه محرم به تصویر امام اهانت کردند، پس از حوادث انتخابات نیز به آرمان‌های امام اهانت کردند و‌این اهانت‌های پی در پی گویای آن است که نظام باید در برخورد با ‌این افراد قاطعیت به خرج دهد و دشمنان نظام را سر جای خود بنشاند.