غرب درصدد افزایش فشار بر ایران است

عکس: ایرنا

ایرنا خبرگزاری رسمی‌دولت با انتشار تحلیلی به بررسی بازتا‌ب‌های خارجی حوادث عاشورا پرداخت و نوشت‌: تنها ساعتی پس از آغاز اغتشاشات تهران، سه کشور مهم غربی با صدور بیانیه‌هایی که از فحوای آن مشخص است از قبل آماده انتشار کرده بودند، حوادث روز عاشورای تهران را محکوم کردند که‌ این امر در کنار خط خبری رسانه‌های آنان ریشه‌های وابستگی فتنه‌های اخیر به بیگانگان را بیش از پیش می‌نمایاند. به گزارش ‌ایرنا، آمریکا،‌ایتالیا و قبل از آنها فرانسه اولین کشورهایی بودند که همزمان با دعوت رسانه‌هایشان از مردم برای حضور در اغتشاشات روز عاشورا و همچنین بزرگنمایی حوادث رخ داده، در محکومیت اغتشاشات روز یکشنبه بیانیه صادر کردند. کاخ سفید روز یکشنبه آنچه را که «سرکوب قهر آمیز و ناعادلانه غیرنظامیان در ‌ایران» خواند، به شدت محکوم کرد. گزارش خبرگزاری فرانسه از‌این بیانیه به خوبی موید ‌این نکته است که اقدام آمریکا صرفا جهت افزایش فشار بر ‌ایران در مذاکرات هسته‌ای در حال انجام است. این خبرگزاری در این باره چنین می‌گوید: «این بیانیه شدیداللحن کاخ سفید با واکنش‌های محتاطانه اولیه‌اش نسبت به اعتراضات پس از انتخابات ‌ایران در ماه ژوئن منافات داشت و زمانی انتشار یافت که رویارویی هسته‌ای بین تهران و قدرت‌های جهان به یک نقطه تعیین‌کننده رسیده است».

«مایک‌هامر» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شد‌: آمریکا پشتوانه کسانی است که به طور مسالمت‌آمیز حقوق جهانی خود را طلب می‌کنند.»

در‌این بیانیه ادعا شده است‌: «حکومت کردن با‌ایجاد ترس و اعمال خشونت هرگز عادلانه نبوده است».

واکنش فرانسه

ایرنا در ادامه می‌نویسد: دولت فرانسه که از سرکوب شدید مردم و جوانانش در اعتراضات چندی پیش، مدت زیادی نگذشته هم به عنوان اولین دولت اروپایی واکنش نیروهای امنیتی ‌ایران را نسبت به معترضان محکوم کرد. خبرگزاری فرانسه از پاریس گزارش داد‌: فرانسه روز یکشنبه واکنش خشونت بار نیروهای امنیتی‌ایران را نسبت به «تظاهرات ساده‌ای» که در جریان آن چند نفر کشته شدند محکوم کرد و خواستار یافتن یک راه حل سیاسی شد.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه بدون آنکه به آتش زدن چندین بانک و منازل و و سایل شخصی مردم توسط آشوبگران اشاره شود، اقدام ‌این عده «تظاهرات ساده‌ای» خوانده شده و آمده است‌: «فرانسه دستگیری‌های خودسرانه علیه تظاهرات ساده‌ای را که در دفاع از حق خود برای آزادی بیان و میل به مردم سالاری صورت گرفت محکوم می‌کند.»

بیانیه وزارت خارجه ‌ایتالیا

ایرنا می‌افزاید‌: اما جالب‌تر از دو بیانیه فوق، بیانیه کشوری است که هفته گذشته رییس‌جمهور زن باره‌اش در یک مراسم خصوصی مورد حمله شدید مردم قرار گرفت و شدیدا کتک خورد. در همین راستا خبرگزاری فرانسه از رم گزارش داد‌: ‌ایتالیا روز یکشنبه سخت‌گیری نیروهای امنیتی ‌ایران را علیه معترضان در تهران که چندین کشته برجای گذاشت محکوم کرد و خواستار گفت‌وگوی سیاسی در جمهوری اسلامی ‌شد. وزارت خارجه ‌ایتالیا در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: «حراست از جان انسان‌ها یک ارزش اساسی است که باید در هرجا و تحت هر شرایطی از آن دفاع کرد.» در‌ این بیانیه بدون آنکه به مفاسد اخلاقی جدید برلوسکنی اشاره‌ای شود، آمده است‌: ایتالیا «امیدوار است که گفت‌و‌گوی دولت و جناح مخالف ‌ایران در چارچوب احترام به حقوق انسانها و به ویژه احترام به زندگی آنان توسعه یابد.» گفتنی است، بیانیه فوق در کنار دروغ پردازی‌ها وبزرگنمایی‌های رسانه‌های بیگانه از تهران، پازل دخالت دول غربی در امور داخلی‌ایران را کامل می‌کند.

تحلیل فرمانده ارتش از جنگ نرم

فرمانده کل ارتش گفت: امروزه دشمنان با راه‌اندازی گسترده جنگ نرم سعی در تسلیم کردن ایران دارند و پروژه عملیات بدون تماس را در دستور کار خود قرار داده‌اند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، امیر سرتیپ پوردستان که در همایش سرانگشتان ویژه فرماندهان گروهان ها و آتشبارهای لشکر ۲۳ تکاور پرندک سخن می‌گفت، با اشاره به از خود گذشتگی‌ها و فداکاری‌های هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: مردم و ملت مسلمان و غیور ایران همواره پشتیبانان اصلی نیروهای مسلح کشور هستند و دشمنان در اهداف شوم خود راه به جایی نخواهند برد. سرتیپ پوردستان در ادامه سخنان خود گفت: اگر دشمنان جرات حمله به ایران را ندارند به خاطر توانایی بالای نیروهایمان در پاسخگویی به هر تهاجمی است؛ چرا که ایران رهبری آگاه، با تدبیر و توانمند و نیروهای مسلح قدرتمند و پا در رکاب دارد‌. امیرسرتیپ پوردستان درادامه سخنان خود ضمن برشمردن عواملی که درجنگ نرم برای ضربه زدن به کشورهای مختلف به کار گرفته می‌شود، عنوان کرد: دشمنان با جنگ نرم و عملیات روانی در تلاشند جوانان و مردم ایران را بی‌انگیزه و ناتوان کنند، اما مردم هوشیار و آگاه ما با تبعیت از تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، نقشه‌های شوم دشمنان را شناسایی و خنثی خواهند کرد‌.