مشکل ازدواج با وام حل نمی‌شود

همایش راهبردهای تحکیم نهاد خانواده در ایران از سوی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی ـ رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ـ در این همایش با انتقاد از افزایش سن ازدواج در جامعه، شرایط اقتصادی را بر این امر اثرگذار دانست و اظهار کرد: مشکل ازدواج با وام درست نمی‌شود، بلکه با ایجاد اشتغال حل می‌شود.

روحانی افزود: جامعه ما امروز در حال رادیکالیزه شدن است و افراطیون در مقابل هم قرار گرفته‌اند.

وی همچنین ورود مسائل سیاسی و اجتماعی به خانواده‌ها را از جمله دغدغه‌های خانواده‌ها خواند و بیان کرد: ارتباط تنگاتنگی میان خانواده و جامعه مشاهده می‌شود. متاسفانه جامعه ما امروز در حال رادیکالیزه شدن است و افراطیون دو قطب روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند که همین امر وارد خانواده نیز شده است. عین این داستان در سال‌های اول انقلاب نیز وجود داشت که با عبور از آن سال‌ها کاهش یافت و متاسفانه امروز مجددا به وجود آمده است.

روحانی شکاف‌های اجتماعی، سیاسی و گسست‌هایی که در ارزش‌ها به وجود آمده را در استحکام خانه و خانواده اثرگذار دانست و با انتقاد از افزایش روند طلاق در شهری مانند تهران، گفت: متاسفانه در تهران و به خصوص در شمال شهر، رقم طلاق به بالای ۲۰ درصد رفته که این بسیار نگران کننده است و تبعات بسیار بدی دارد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تاکید کرد: تشکل‌های غیردولتی که خوشبختانه اخیرا فعال شده و کارهای بسیار ارزشمندی را انجام داده‌اند باید بتوانند مودت و محبت را در خانه‌ها پایه‌گذاری کنند.

وی سخنان خود را با جمله‌ای از اباعبدالله الحسین (ع) به پایان رساند و گفت: اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا گفت: من بین شمشیر و ذلت، یکی را انتخاب کرده‌ام و هرگز زیر بار ذلت نمی‌روم، چرا که خدا، پیامبر (ص) و مردم باایمان و نیز خانواده‌ای که من در آن بزرگ شده‌ام این را نمی‌پسندند. بنابراین نتیجه می‌گیریم که ریشه ارزش‌های ملی، سیاسی و اجتماعی در خانواده است و با تحکیم خانواده می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم.