ماسک گچی ۸ هنرمند موسیقی از جمله ناظری، دهلوی، پژمان و... برای نصب به موزه موسیقی می‌رود. پیمان سلطانی، مدیر کار گروه موسیقی ایکوم در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس گفت: از سال گذشته در کار گروه موسیقی ایکوم ساخت ماسک‌های گچی هنرمندان موسیقی را آغاز کردیم که در طول این مدت حدود ۸ الی ۹ ماسک از چهره‌های موسیقی از جمله شهرام ناظری، حسین دهلوی،‌ هوشنگ استوار‌،‌ رامبد صدیف، هوشنگ ظریف، احمد پژمان و.... توسط سوگل یوسفی ساخته شده است.

بزرگداشت میرعماد در اولین دوسالانه خوشنویسی

اولین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران با بزرگداشت مقام هنری «میرعماد قزوینی»،‌اردیبهشت‌ماه ۸۹ در شهر قزوین برگزار می‌شود. دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، اولین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران را با هدف ایجاد بستر لازم برای تبادل تجربه، کشف استعدادها و ارتقای همه جانبه، زمینه‌سازی برای انتقال تجربه‌های هنری ‌آثار برتر هنرمندان معاصر، گرامیداشت چهره‌های ماندگار خوشنویسی ایران و توسعه پایدار هنر خوشنویسی از طریق ایجاد فضای رقابتی در گستره ملی برگزار می‌کند.

ترجمه نازنین میرصادقی از «ببر سفید» برنده بوکر

نازنین میرصادقی رمان «ببر سفید» آراویند آدیگا را که برنده جایزه بوکر شده است، به فارسی ترجمه کرد. ترجمه این کتاب نویسنده هندی به پایان رسیده و رامین مولایی به ویرایش آن مشغول است. داستان «ببر سفید» که نخستین اثر آدیگا است، در حقیقت با پرده برداشتن از برخی حوادث و شرایط خاص حاکم بر زندگی مردم هند، زاویه‌هایی از زندگی این افراد را به معرض نمایش گذاشته است. آدیگا پس از دریافت جایزه بوکر گفته بود: «هدف از نوشتن «ببر سفید» این بود که مردم فقیر هند را به ‌تصویر بکشم. این رمان تلاش می‌کند تا به آنهایی که از داستان‌های عصر حاضر کنار گذاشته شده‌اند، صدای ادبی بدهد و آنها کسانی نیستند جز مردم فقیر. من می‌خواهم این جایزه را به مردم دهلی ‌نو تقدیم کنم.»

«باد ما را خواهد برد» یکی از ۱۰ فیلم برتر دهه

فیلم «باد ما را خواهد برد» ساخته‌ عباس کیارستمی به‌عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سینمای جهان در دهه گذشته‌ از نگاه انجمن منتقدین فیلم میامی انتخاب شد. انجمن منتقدین فیلم میامی روز گذشته بهترین‌های سینمای جهان در دهه گذشته را انتخاب کرد که فیلم «باد ما را خواهد برد» به کارگردانی «عباس کیارستمی»، کارگردان ایرانی برنده‌ نخل طلای کن محصول سال ۱۹۹۹ به‌عنوان یکی از آثار برتر دیده می‌شود. این فیلم ماه گذشته نیز به‌عنوان یکی از ۵۰ اثر برتر سینمای جهان در دهه‌ گذشته از نگاه برگزارکنندگان جشنواره‌ تورنتو انتخاب شده بود.