ماراتن جشنواره

تهرانی در فیلم «هفت دقیقه تا پاییز»

ایسنا- در فاصله یک ماه به برگزاری بیست‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر و در حالی که روز گذشته آخرین فرصت

پر کردن فرم حضور در جشنواره فجر بود، کارگردان‌هایی این روزها مشغول فیلمبرداری فیلم‌هایشان هستند. «هفت دقیقه تا پاییز»، «به سوی آفتاب»، «ناسپاس»، «شرط اول»، «مرهم»، «ازمابهترون»، «کیفر» و «آسمان محجوب» از جمله فیلم‌هایی است که این روزها مقابل دوربین هستند.

فیلمبرداری‌ «هفت دقیقه تا پاییز» به کارگردانی علیرضا امینی در تهران ادامه دارد و گروه برای ادامه کار به شمال می‌روند و هایده صفی‌یاری نیز همزمان فیلم را تدوین می‌کند.

هدیه تهرانی، حامد بهداد، محسن تنابنده، خاطره اسدی و بهشاد شریفیان بازیگران این فیلم هستند.

«به سوی آفتاب» ساخته فریال بهزاد که فیلمبرداریش از ۲۵ آبان شروع شده همچنان در اصفهان ادامه دارد. آنا نعمتی، حامد کمیلی، نیوشا ضیغمی و یوسف تیموری در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. داریوش مهرجویی فیلمبرداری «آسمان محبوب» را در روزهای پایانی ساخت دارد. علی مصفا درنقش دکتر شایان به همراه قربان نجفی،‌ مانی حقیقی،‌ فریده سپاه منصور، محمد باقر صفانور، ‌سید امیر سیدی،‌ مبینا کریمی، حسین مشتاقی و لیلا حاتمی در مقابل دوربین مهرجویی رفته‌اند. فیلمبرداری‌ «بعدازظهر سگی سگی» اولین ساخته سینمایی مصطفی کیائی در تهران ادامه دارد. داستان این فیلم درباره یک فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک است که در صنعت خودروسازی طرح‌هایی ارائه کرده، اما کسی به او بها نمی‌دهد. او برای اینکه حرف خود را به گوش مسوولان برساند، بازی خطرناکی را آغاز می‌کند که منجر به گروگانگیری می‌شود.

در این فیلم رضا عطاران، مجید صالحی، بهاره رهنما، علی صادقی، سعید آقاخانی، مهران رجبی، فرناز رهنما، امیر نوری، مرتضی ضرابی، محسن کیایی، شیرین ایزدی، کیمیا حقیقی و آرین ریسباف بازی می‌کنند. فیلمبرداری‌ «کیفر» ساخته حسن فتحی ۸۰ درصد انجام شده و تدوین همزمانش توسط حسن حسندوست انجام می‌شود.

در این ملودرام اجتماعی مریلا زارعی، مصطفی زمانی، امیر جعفری، هانیه توسلی، انوشیروان ارجمند، مینا جعفرزاده، پردیس افکاری و جمشید هاشم پور حضور دارند. فیلمبرداری «ازمابهترون» مهرداد فرید به ۷۰ درصد رسیده و همزمان تدوین آن ادامه دارد و بیش از ۶۰ درصد فیلم نیز توسط پیمان خاکسار تدوین شده است.

این فیلم با بازی رضا عطاران، الناز شاکردوست، بهنوش بختیاری، ارژنگ امیر فضلی، مریم امیرجلالی، مریم سعادت، بیژن بنفشه‌خواه، برزو ارجمند، نادر سلیمانی، ملکه رنجبر، سید محمد نقیبیان و شیوا خسرومهر درباره احسان روزنامه‌نگاری نیمه روشنفکر است که تا کنون هر چه نوشته، مورد توجه مردم واقع نشده است. تا اینکه بر خلاف رویه معمولش، سلسله گزارش‌هایی را می‌نویسد که کاملا عامه‌پسندانه است. موضوع گزارش درباره رمالی است. انتشار این گزارش‌ها اگرچه احسان را به عنوان روزنامه‌نگاری موفق سر زبان‌ها می‌اندازد، اما رفته‌رفته او را دچار دردسرهای عجیب و غریبی می‌کند. تصویربرداری فیلم داستانی «آینه‌های روبه‌رو» به کارگردانی نگار آذربایجانی و تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور، هفته گذشته در تهران آغاز شد و تا نیمه بهمن ماه ادامه دارد.

به‌ گفته تهیه‌کننده این پروژه، با توجه به پیش‌بینی‌ها برای ادامه فیلمبرداری که قرار است در خارج از کشور انجام شود، بنابراین برخلاف اخبار غیرموثق این فیلم به جشنواره فیلم فجر نمی‌رسد.

در فیلم «آینه‌های روبه‌رو» غزل‌ شاکری، شایسته ایرانی، نیما شاهرخ‌شاهی، مریم بوبانی، رابعه اسکویی، سارا بهرامی و همایون ارشادی به ایفای نقش می‌پردازند و هنگامه قاضیانی و صابر ابر نیز در جمع بازیگران حضوری افتخاری دارند. فیلم‌نامه «آینه‌های روبه‌رو» را نگار آذربایجانی و فرشته طائرپور به اتفاق یکدیگر به‌ نگارش درآورده‌اند و داستان آن سرگذشت دو زن جوان (رعنا و آدینه) است که از دو موقعیت کاملا متفاوت خانوادگی و اجتماعی برخاسته‌اند و در پی یک اتفاق، با یکدیگر مواجه و همراه می‌شوند.

علیرضا داودنژاد هم همچنان مشغول فیلمبرداری «مرهم» است که بیش از ۸۰ درصد صحنه‌های آن گرفته شده و معصومه

شاه نظری آن‌را تدوین می‌کند. طناز طباطبایی، رضا داودنژاد، محمدرضا داودنژاد و احترام‌السادات حبیبیان بازیگران این فیلم هستند.

«شرط اول» به کارگردانی مسعود اطیابی هم در آخرین روزهای فیلمبرداری قرار دارد و با تدوین همزمان توسط نازنین مفخم در تلاش است به جشنواره فیلم فجر برسد. این فیلم کمدی با بازی اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، الناز شاکردوست، سیروس گرجستانی، نگار فروزنده، پروین قائم مقامی، امیر مهدی‌کیا، فرهاد بشارتی و پریا شمش، قصه فردی به نام بهرام را روایت می‌کند که در یک حادثه رانندگی دچار مرگ مغزی می‌شود و با یک معجزه دوباره به زندگی بر می‌گردد. فیلمبرداری‌ فیلم تاریخی «ناسپاس» که توسط حسن هدایت کارگردانی می‌شود، به ۷۰ درصد رسیده و سکانس‌های باقی مانده در شهرک سینمایی گرفته خواهد شد. پوریا پورسرخ، الناز شاکردوست، نیما شاهرخ شاهی، محمد علی ساربان، مجید عبدالعظمی، مجید واشقانی و خسرو دستگیر بازیگران اصلی این فیلم که به زمان زندگی حضرت موسی(ع) مربوط می‌شود، هستند.