در پی بازدید معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران از نمایشگاه بزرگ آثار تجسمی هنرمندان ایرانی در گالری پردیس سینمایی ملت، اعلام شد که مدیریت شهری معادل یک میلیارد ریال از آثار این نمایشگاه را خریداری می‌کند. پاتوق کتاب مترو در ایستگاه هفت تیر راه‌اندازی شد

نخستین پاتوق کتاب مترو در ایستگاه مترو هفت تیر صبح امروز با حضور مدیران شهری افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد مشاری، معاون فرهنگی این سازمان از افتتاح ۱۰ پاتوق کتاب مترو در ایستگاه‌های مختلف خبر داد و افزود: تا آخر دی ماه در ایستگاه‌های شهید بهشتی، دروازه شمیران، علم و صنعت، حقانی، شهید مفتح، نواب، صادقیه، شریف و آزادی نیز این کافه کتاب‌ها ایجاد خواهد شد.

بلیت نیم‌بها برای «تنها دوبار زندگی می‌کنیم»

دو دانشجو با یک بلیت می‌توانند تماشاگر «تنها دوبار زندگی می‌کنیم» به کارگردانی بهنام بهزادی باشند. علی سرتیپی، پخش‌کننده این فیلم که اکرانش از دیروز _ چهارشنبه ۲۵ آذرماه_ در ۶ سینما آغاز شده است، گفت: دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی می‌توانند بلیت فیلم را به‌صورت نیم‌بها دریافت کنند. وی افزود: این فیلم در سینماهای «آزادی»، «فرهنگ»، «اریکه ایرانیان»، «زندگی»، «ملت» و «فلسطین» اکران می‌شود و از امشب با کمک موسسه سینما شهر و شهرداری بیلبورد‌هایش در سطح شهر نصب و تبلیغات آن نیز از تلویزیون پخش می‌شود.

استقبال مردم از اجرای محمدرضا شجریان در قونیه

سومین شب کنسرت محمدرضا شجریان استاد آواز ایران با استقبال فراوان مردم و مسوولان شهر قونیه ترکیه برگزار شد.

استقبال به حدی بود که بسیاری از ایرانی‌ها که برای دیدن کنسرت شجریان به شهر قونیه مسافرت کرده بودند، به صورت ایستاده کنسرت را مشاهده کردند. اجرای استاد شجریان در دو بخش رندان مست در دستگاه همایون و مرغ خوشخوان در دستگاه شور و بیات ترک انجام شد. شب گذشته آخرین روز اجرای استاد آواز ایران در قونیه برگزار شد.

برپایی دومین همایش نیماشناسی

دومین همایش نیماشناسی با عنوان «نیما و میراث نو» برگزار می‌شود. این همایش با همکاری دانشگاه مازندران و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این استان به مناسبت پنجاهمین سال درگذشت نیما یوشیج - پدر شعر نو ایران - در دانشگاه مازندران برپا خواهد شد.

نبی‌الله واحدی - مسوول دبیرخانه همایش‌های دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران - در این‌باره گفت: این همایش با اهداف معرفی میراث فرهنگی و ادبی نیما یوشیج، نمایاندن جنبه‌های چندبعدی فرهنگ ایرانی - اسلامی، ایجاد گفتمان فرهنگی متقابل در عرصه مطالعات بومی - جهانی، شناساندن شاخصه‌های ادبی شعر نیما یوشیج و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های میراث بومی و محلی برگزار می‌شود.