واکنش قضایی به مرگ خریدار مخابرات

دو مقام قضایی درباره مرگ خریدار سهام ۸ میلیارد دلاری سهام مخابرات توضیحاتی دادند. به گزارش ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب تهران جمعه شب اعلام کرد: براساس اظهارنظر رسمی پزشکی قانونی علت فوت مجید سلیمانی پور و همسرش شهین برون، ناشی از نشت گاز بوده است. عباس جعفری دولت‌آبادی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: این حادثه روز پنج‌شنبه(۱۹ آذر) در منزل مسکونی متوفیان واقع در منطقه ازگل رخ داد که اورژانس پس از وقوع حادثه در محل حاضر شد.

دادستان تهران افزود: پس از معاینه خانم شهین برون که ۴۹ سال داشت، مشخص شد که وی فوت کرده و همسرش مجید سلیمانی پور نیز به بیمارستان شهید چمران منتقل شد که وی نیز در بیمارستان درگذشت. این مقام قضایی تصریح کرد: طبق اظهارنظر پزشکی قانونی، آثار ضرب و جرح در اجساد مشهود نبوده و فوت آنان ناشی از نشت گاز co بوده است.

دادستان تهران گفت: محل موتورخانه منزل متوفیان که نشت گاز نیز ناشی از همین محل بوده، طبق دستور بازپرس پرونده پلمب شده است. جعفری دولت آبادی در ادامه اظهار داشت: تیم کارشناسی پس از بازدید محل اظهار نظر خواهد کرد.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی در مورد نتایج تحقیقات سم‌شناسی نیز متعاقبا اظهارنظر خواهد کرد.

این مقام قضایی با بیان اینکه اولیای دم، موضوع قتل را مطرح نکرده‌اند، گفت: نتیجه نهایی تحقیقات درباره این پرونده اعلام خواهد شد. مجید سلیمانی پور ۵۱ ساله و مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین بود.

همچنین بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران از تعیین ۳ گروه کارشناس برای بررسی نحوه مرگ خریدار سهام مخابرات خبر داد. به گزارش فارس،‌ محمدحسین شاملو بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران با اشاره به این مطلب که اعضای خانواده این فرد مدعی‌‌اند از مدتی قبل از وقوع این حادثه احساس سنگینی و سرگیجه داشته‌اند، گفت: این احتمال وجود دارد که سیستم خروج گازهای موتورخانه این ساختمان دچار نقص شده‌ است.

وی ادامه داد: اعضای خانواده این فرد زمانی که ظهر پنج‌شنبه وارد خانه شده‌اند، با پیکر این زوج روبه‌رو شده‌اند و سریعا ماموران امدادی را به محل حادثه فراخوانده‌اند.

وی افزود: ماموران امدادی با حضور در محل متوجه شده‌اند که همسر این فرد جان باخته ‌است، اما این فرد هنوز علائم حیاتی دارد که سرانجام وی نیز در مسیر بیمارستان جان باخت. بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران گفت: یک گروه از کارشناسان رسمی دادگستری به همراه گروهی از کارشناسان اداره گاز و گروهی دیگر از کارشناسان آتش‌نشانی وظیفه بررسی این پرونده را بر عهده دارند.