علی مطهری: آیت ا‌... هاشمی در جریان انتخابات، مظلوم واقع شد

مطهری در پاسخ به سوالی که به اظهارات اخیر وزیر اطلاعات در مورد هاشمی‌رفسنجانی اشاره داشت که طی آن گفته شده بود «سخنان هاشمی هم راستا با سران فتنه است»، گفت: منظور وزیر اطلاعات صحبت‌های اخیر آقای هاشمی بود که از نظر ایشان منجر به تحریک به اعتراض در آستانه ۱۶ آذر شد. وی با بیان اینکه شاید نظر وزیر اطلاعات درباره هاشمی درست باشد، خاطرنشان کرد: البته باید به آقای هاشمی حق داد. چون در جریان انتخابات، ایشان مظلوم واقع شدند و اگرچه از آقای احمدی‌نژاد انتظار عذرخواهی داشتند، اما چنین نشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به استناد آیه‌ای از قرآن تاکید کرد: هیچ‌گاه مجاز نیستیم صدایمان را بلند کرده و دشنام بدهیم، مگر آنکه حقی ضایع شده باشد. در حال حاضر نیز حق هاشمی ضایع شده است.

تز افراطیون برای حذف هاشمی از انقلاب

مطهری از تز افراطیون مبنی بر حذف هاشمی از انقلاب خبر داد و افزود: به نظر می‌رسد افراطیون به جای اجرای عدالت و ترمیم دلخوری‌های گذشته، قصد عذرخواهی ندارند و در قالب پروژه‌ای به دنبال حذف هاشمی از انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه دستان هاشمی نیز برای برخورد با آنها بسته نیست و متقابلا اقداماتی خواهد داشت، افزود: در نتیجه همین کش و واکش‌هاست که این فتنه خاموش نمی‌شود.

به گفته وی اگر عدالت اجرا شود، این مسائل رفع خواهد شد. در چنین وضعیتی است که نقش قوه‌قضائیه بسیار مهم است، چراکه قوه‌قضائیه می‌تواند موثر باشد و دوطرف این ماجرا را مجبور به اعتراف به اشتباهات خود و عذرخواهی کند. نماینده تهران با بیان اینکه قوه‌قضائیه باید به اتهامات هر دو طرف رسیدگی کند، تاکید کرد: عدالت باید درباره هر دو طرف اجرا شود، در غیر این صورت این مسائل خاتمه نخواهد یافت.

مطهری در پاسخ به اینکه آیا افراطیون تنها پروژه حذف هاشمی را در دستور کار خود دارند یا اینکه به دنبال حذف چهره‌های دیگری نیز هستند؟ اظهار داشت: دولت، هاشمی را در راس مخالفان خود و صاحب قدرت می‌داند، به همین دلیل معتقد است اگر هاشمی را حذف کند، راه برای جولان دادنش باز می‌شود، مضاف بر اینکه به این ترتیب کسان دیگری که زیر سایه هاشمی هستند، خودبه‌خود تضعیف می‌شوند. به اعتقاد وی در حال حاضر افراطیون اصولگرا حاکم هستند و چون دولت در دست آنها است، قدرت دارند. چراکه دولت مظهر قدرت است. وی اما تاکید کرد که افراطیون اصولگرا، در میان طیف گسترده اصولگرایان در اقلیت هستند.