تاکید لاریجانی بر ضرورت حفظ جنبه مردمی هیات‌های مذهبی

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حفظ جنبه‌های مردمی هیات‌های مذهبی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان پشتیبان فکری و فرهنگی هیات‌های مذهبی عمل کند. به گزارش ایرنا، علی لاریجانی پنج‌شنبه شب در دیدار رییس و معاونین سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، از سازمان تبلیغات اسلامی خواست تا در فضای مجازی اینترنت ورود کرده و سطح فراگیری فرهنگ ایرانی و اسلامی را گسترش دهد.

لاریجانی در سفر به قم، همچنین در دیدار با نمایندگان جامعه هنرمندان استان قم، اظهار داشت: متاسفانه مشکل ما در بخش فرهنگ، داشتن نگاه حاشیه‌ای به این حوزه بسیار مهم است. وی تاکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی نباید جنس دولتی داشته باشند و آزاد اندیشی هنری همواره باید لحاظ شود. وی خاطرنشان ساخت: هر چند که در سال‌های اخیر این نگاه بهتر شده است، اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

نماینده مردم قم افزود: با اینکه در سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به بخش فرهنگ شده، ولی این مقوله در دولت‌های گذشته در نقطه کانونی توجه قرار نگرفته است. رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قم نیز بر استقلال نهاد حوزه تاکید کرد.

لاریجانی در این دیدار گفت: حوزه‌های علمیه حتما باید استقلال داشته باشند تا کارآمدی و مردمی بودن آن اثر بخش باشد. وی افزود: نقش حوزه علمیه قم از جهت مبارزه با تهاجم فرهنگی بسیار ممتاز است.