رونمایی کتاب جامع ستارگان سینمای ایران

ایسنا- با برپایی مراسم بزرگداشت جمشید مشایخی و نکوداشت منوچهر نوذری، رسول ملاقلی‌پور و خسرو شکیبایی، کتاب جامع ستارگان سینمای ایران رونمایی می‌شود.

کاظم شفقی _ تهیه‌کننده و مجری انتشار این کتاب _ با اعلام این مطلب گفت: این مراسم از ساعت ۱۶ روز جمعه ـ ۲۰ آذر ماه ـ در سرسرای اصلی کاخ نیاوران با حضور هنرمندان برگزار می‌شود. وی افزود: جلد اول این کتاب در نفیس‌ترین شکل ممکن پیوند عمیق هنرهای ایرانی را نشان می‌دهد و نشستن پای صحبت ستارگان سینما و گفت‌وگو فارغ از دیالوگ‌های کلیشه‌ای و تصنعی رهاورد آن است و در اولین جلد که روز جمعه عرضه خواهد شد؛ ۳۳ تن از چهره‌های آشنای سینما گردهم آمدند تا از زندگی بگویند. اکبر عالمی ـ مشاور تهیه این کتاب ـ هم در سخنانی با بیان این‌که بیش از ۱۸۰ بازیگر سینما در این سه کتاب حضور دارند اظهار داشت: هنگامی که نسخه نهایی کتاب را دیدم نتوانستم آن را زمین بگذارم و با وجود این‌که با بسیاری از این بزرگان هم‌نفس بودم، اما باز چیزهای جدید و جالبی در کتاب برایم بود.

شفقی نیز در بخش دیگری از این نشست همچنین از تولیدی‌بودن عکس‌های هنرمندان در این کتاب خبر داد و گفت: عکس اکثر هنرمندانی که در کتاب حاضر هستند در همین کاخ نیاوران گرفته شده است. وی اعلام کرد: در مراسم رونمایی کتاب ضمن تقدیر از جمشید مشایخی از خانواده‌های مرحوم منوچهر نوذری، رسول ملاقلی‌پور و خسرو شکیبایی تجلیل به عمل خواهد آمد.