ارکستر ملی 5 ماه است رهبر ندارد

ایلنا- چند ماهی است که نوازندگان ارکستر ملی سردرگم و بدون رهبر هستند و هیچ‌کس هم به فکر این ارکستر پرسابقه نیست. بعد از وقایع اخیر فرهاد فخر‌الدینی رهبر پرسابقه ارکستر ملی ایران و یکی از آهنگسازان مطرح ایران از ادامه همکاری با این ارکستر خودداری کرد.

البته عدم همکاری این موسیقی‌دان با ارکستر ملی تنها به خاطر مسائل اخیر نبود و فخرالدینی بسیاری از مشکلات را دلایلی برای این جدایی اعلام کرده بود، ولی کمتر کسی در حوزه موسیقی باور دارد که فخر‌الدینی، ارکستری را که خود ساخته و به اوج رسانده بی‌دلیل رها کند. در همین زمینه بابک رضایی، مدیر انجمن موسیقی ایران در رابطه با اظهارنظری خصوصی از فخرالدینی مبنی بر عدم حضور دائمی‌اش در ارکستر ملی می‌گوید: من نزدیک به یک ماه است که فخرالدینی را ندیده‌ام و اطلاعی از دیدگاه ایشان ندارم.

وی می‌افزاید: بحث ارکستر موسیقی ملی ایران ربطی به من ندارد، زیرا همان‌طور که اعلام رسمی شده است مدیریت این ارکستر به بنیاد رودکی واگذار شده است و آقای امیرنیا باید پاسخگو باشد. اما اصغر امیرنیا مدیر تالار وحدت و بنیاد رودکی نیز از خود رد مسوولیت می‌کند و می‌گوید: بله قرار بود که ارکستر زیر مجموعه ما بشود، ولی هنوز این اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد. وی می‌افزاید: بنیاد رودکی با این وضعیت و شرایط این امکان را ندارد که مدیریت این ارکستر را قبول کند و فعلا معاونت هنری ارشاد باید پاسخگو باشد.