باهنر: بودجه تا آخر آذر به مجلس می‌آید

محمدرضا باهنر، نایب‌رییس دوم مجلس از وعده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری مبنی‌بر تقدیم لوایح بودجه و برنامه به مجلس تا پایان آذرماه خبر داد. باهنر که از سوی هیات‌رییسه به عنوان مسوول پیگیری تقدیم لایحه بودجه تعیین شده است، روز گذشته در پاسخ به تذکر محمدرضا خباز در مورد تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه، در صحن علنی مجلس گفت: طبق تفاهمات صورت گرفته لوایح بودجه و برنامه تا پایان آذرماه به مجلس تقدیم می‌شود و لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها از این دو قانون مجزا است.

باهنر خطاب به میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی رییس‌جمهور که در جلسه علنی حضور داشت، اظهار داشت: طبق ماده ۲۱۶ آیین‌نامه دولت مکلف است که لایحه بودجه را تا ۱۵ آذرماه تقدیم کند.

نایب‌رییس مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه روز دوشنبه با معاونت برنامه‌ریزی رییس‌جمهور، ایشان تعهد قطعی دادند که حداکثر ظرف دو هفته آینده هم قانون برنامه و هم لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کنند.

وی با اشاره به برداشت‌هایی در مورد لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها و تعویق این دو قانون گفت: هم به صورت شفاهی و هم مکتوب گفته شد که این قوانین اگرچه روی هم اثر دارند، اما هیچ دلیل موجهی برای تاخیر ارائه لوایح بودجه و برنامه وجود ندارد و دولت می‌تواند در دو سناریو با هدفمند شدن و بدون هدفمند شدن لایحه‌اش را تقدیم کند و بداند مشکلی پیش نخواهد آمد.