دستگیری 204 تن در جریان تجمعات 16 آذر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۲۰۴ تن در جریان تجمعات روز ۱۶ آذر ماه خبر داد. سردار رجب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آمار دستگیری‌های پلیس در روز «۱۶ آذر ماه» اظهار کرد: ماموران پلیس در روز ۱۶ آذر ۱۶۵ مرد و ۳۹ زن را دستگیر کردند که افراد دستگیر شده به مراجع قضایی معرفی و وضعیت آنها در دست بررسی قرار دارد.

وی ادامه داد: در روز ۱۶ آذر حدود ۲ هزار نفر به صورت پراکنده در اطراف دانشگاه تهران، خیابان‌های انقلاب، چهارراه ولیعصر(عج) و تقاطع خیابان ولیعصر(عج) با خیابان بزرگمهر حضور یافتند که با توجه به گسترش واحدهای پلیس به این افراد هیچ‌گونه اجازه تجمع داده نشد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با خسارت‌های بر جای مانده در روز «دانشجو» نیز با اشاره به این که ۱۷ نفر از نیروهای پلیس مصدوم شدند، به ایسنا گفت: همچنین ۱۹ مورد خسارت به اموال دولتی مانند تابلوهای راهنمایی و رانندگی و سطل‌های زباله و خودپردازهای بانک وارد شد، همچنین شیشه یک دستگاه اتوبوس نیز شکست و یک موتورسیکلت‌ نیروی انتظامی هم به آتش کشیده شد. به گفته وی، پلیس هیچ‌گونه تیراندازی در روز ۱۶ آذر نداشته و تنها در دو مورد از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

سردار رجب‌زاده در رابطه با استقرار مجدد نیروهای پلیس در اطراف دانشگاه تهران در روز گذشته ـ ۱۷ آذر ماه ـ گفت: نیروهای پلیس به منظور تامین امنیت در اطراف دانشگاه تهران مستقر شده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این که پلیس در روز سه‌شنبه دستگیری نداشته است، خاطرنشان کرد: در روزهای آتی هم تا زمانی که در داخل دانشگاه تهران تجمعاتی صورت گیرد، به منظور جلوگیری از کشیده شدن این تجمعات به خارج از محیط دانشگاه، نیروهای پلیس در اطراف دانشگاه تهران مستقر خواهند بود.