دنیای اقتصاد- ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت سرانجام تصمیم گرفت برنامه کاهش سهمیه بنزین خودروهای شخصی را که براساس قانون بودجه باید از ابتدای سال جاری اعمال می‌شد، از ماه آینده اجرا کند و سهمیه ۱۰۰ لیتری فعلی را به ۸۰ لیتر در ماه کاهش دهد. محمد رویانیان رییس این ستاد، علت تاخیر در اجرای این قانون را انتظار برای لایحه یارانه‌ها دانسته است که به گفته وی فعلا در حالت بلاتکلیفی است و به همین دلیل چاره‌ای جز کاهش سهمیه بنزین وجود ندارد. رویداد

رویانیان خبر داد

کاهش سهمیه بنزین خودروها به ۸۰ لیتر

رییس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور با اشاره به اعمال سهمیه سوخت ۸۰ لیتری بنزین برای خودروهای سواری شخصی از اول دی‌ماه گفت: سهمیه‌های جدید از اول دی‌ماه اعمال می‌شود، ولی دولت در جهت پاسخ به نیازهای جامعه ارائه سهمیه بنزین ویژه نوروز را در دستور کار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور، محمد رویانیان گفت: مطابق قانون بودجه سال ۸۸ دولت موظف بود از ابتدای سال، سهمیه سوخت خودروها را کاهش دهد و طی ۹ ماه گذشته نیز متاسفانه شرایطی پیش نیامد تا با هماهنگی بین دولت و مجلس هرگونه کاهش سهمیه بنزین را منوط به اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها کنیم.

وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در بلاتکلیفی است، لذا چاره‌ای جز کاهش سهمیه بنزین وجود نداشت. بر این اساس از ابتدای دی‌ماه و با آغاز فصل زمستان سهمیه سوخت خودروهای شخصی ۲۰ لیتر کاهش یافته و به ماهانه ۸۰ لیتر می‌رسد. به گفته رویانیان، در راستای پاسخ به نیازهای جامعه پیشنهاد شده برای سفرهای نوروزی سهمیه بنزین ویژه در نظر گرفته شود که تکلیف میزان سهمیه اختصاص یافته به موقع مشخص و اعلام می‌شود. رییس ستاد مدیریت بر حمل‌ونقل و سوخت در پاسخ به پرسشی در مورد افزایش میزان سهمیه سوخت تعدادی از خودروهای عمومی گفت: در خصوص وسایط نقلیه عمومی شامل تاکسی‌های بنزین‌سوز هر زمان که سازمان تاکسیرانی شهر تهران و کلان‌شهرها توجیه منطقی و تجزیه و تحلیل صحیحی در مورد اعلام نحوه مدیریت و عملکرد تاکسی‌ها خصوصا تاکسی‌های ون ارائه کنند، درباره افزایش میزان سهمیه سوخت آنها تصمیم‌گیری می‌کنیم. رویانیان در خصوص وانت نیسان‌ها نیز گفت: وانت نیسان‌هایی که در جاده‌های کشور اقدام به جابه‌جایی بار می‌کنند، بر اساس اعلام قبلی سازمان راهداری قرار بود در زمینه عملکرد آنها اعلام نظر کند و ستاد حمل‌ونقل و سوخت کشور کماکان منتظر اعلام نظر این سازمان از عملکرد ناوگان سبک حمل‌ونقل جاده‌ای است تا در مورد سهمیه سوخت این دسته از خودروها نیز تصمیم‌گیری شود.