نمایش آثار هنرمند فرانسوی در موزه فلسطین

فارس- نمایشگاهی از آثار عبدالناصر سلمان، هنرمند مسلمان فرانسوی با عنوان «پیوند جان» امروز در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا می‌شود.

عبدالناصرسلمان، هنرمند مسلمان و شیعه فرانسوی که آثارش در موزه هنرهای معاصر فلسطین با نام «پیوند جان» ارائه خواهد شد، هدف خود را تجلی سیر باطنی و تکامل معنوی انسان در امتداد مسیر توحیدی دعوت انبیا دانست و گفت: من به دنبال مکاشفه حق از ورای رنگ و نقش هستم.

وی هدف از ارائه آثار خود با مضمون هنر ادیان، هنر قدسی و هنر معنوی را تجلی یک حرکت کلی از آدم تا خاتم و پس از آن تا عاشورا عنوان کرد و گفت: در آثارم نه ایدئولوژیک فکر می‌کنم نه به دنبال القای یک فکر خاص بوده‌ام؛ بلکه می‌خواهم حقیقت را از ورای رنگ و نقش شهود و مکاشفه کنم.

عبدالناصر سلمان اظهار داشت: نتیجه همه این ۲۹ تابلو شامل نقاشی روی بوم و اتودهای دستی، تجلی سیر باطنی جهاد انسان با نفس و پیوند آن با دعوت، هجرت، جهاد انبیای الهی و امتداد این مسیر تا عاشوراست.

وی با ذکر سه مرحله آثار خود خاطرنشان کرد: مرحله اول آثار به شناخت عمومی می‌پردازد، مرحله دوم پیامبران که فهم درونی و معنویت باطنی را ترسیم می‌کند و مرحله سوم مستقیما به ائمه اطهار با فضایی شهودی و معنوی اختصاص دارد. این ۳ یک مجموعه کامل را می‌سازند که یک هدف کلی را دنبال می‌کند.