پیشنهاد جدید افروغ برای حل معضلات سیاسی اخیر

یک چهره اصولگرا تاکید کرد: اگر ما تاکنون شاهد اقدام شایسته برای برون رفت از چالش‌های بالقوه نبوده‌ایم، بیانگر این مساله است که مصلحت ومنفعت برخی بر تداوم وضعیت آشفته موجود است. عماد افروغ در گفت‌و‌گو با ایلنا با ارائه برخی از پیشنهادات برای برون رفت از وضعیت حاکم بر جامعه گفت: به هر حال وقت آن است که چهره‌های مختلف فکری و سیاسی در عرصه‌های رسمی یا غیر رسمی و مدنی که همگی مستلزم به انقلاب و جمهوری اسلامی هستند، دور یکدیگر برای شناسایی مسایل پیش آمده جمع شود.

این نماینده سابق مجلس در ادامه افزود: چهره‌های ملتزم به انقلاب با ارائه تدابیر شفاف خود از وضعیت موجود می‌توانند کمک شایانی برای بدون رفت از وضعیت فعلی داشته باشند‌.

افروغ با ضروری خواندن طرح مباحث شفاف از سوی نهادهای مدنی تاکید کرد: به گمان من خیلی از مسایل در خود همین تضارب آرای نهادهای مدنی می تواند به صورت شفاف و روشن حل شود و خود این گفت‌و‌گوها نیز می‌تواند مقدمه‌ای برای رسیدن به مسایل و پاسخ به برخی از چالش‌ها باشد. این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: اگر در مجموع، قدرت رسمی به این پیشنهاد برای برداشتن یک گام که به سوی خروج از وضعیت فعلی است تن ندهد و زمینه‌های لازم را فراهم نکند، آنگاه لازم است برای تحقق چنین امر خطیری نیروهای موجه در عرصه مدنی وارد میدان شوند.

به گفته افروغ نباید منافع انقلاب و نظام را با کسانی گره بزنیم که منافعشان در تاریکی و عدم شفافیت تعریف می‌شود. وی با تاکید بر اینکه چشم امید ما به نهادهای مدنی است، تصریح کرد: اگر نهادهای رسمی نگران وضعیت موجود بودند حداقل امروز بعد از گذشت ۶‌ماه شاهد بهبود وضعیت در کشور بودیم. این استاد دانشگاه ادامه داد: چهره های مدبر و معتدل نظام‌، مطبوعات‌، حوزه‌های علمیه وکانون‌های فکری در این دوره می‌توانند وارد عمل شده و نقش موثری را ایفا کنند. افروغ در پایان تاکید کرد: این یک واقعیت است که باید به آن توجه ویژه شود و نباید حیثیت نظام دستخوش منافع ومصالح عده‌ای خاص قرار بگیرد.