فقط دو خط قرمز «اعتقادی» و «اخلاقی» در سینما داریم

نگاه‌سوم- دومین نشست تخصصی «زن، هویت، سینما» در دومین روز جشنواره کوثر در سالن شماره ۳ سینما فلسطین تهران برگزار شد‌. در این نشست مهمانان در جمع فیلمسازان و علاقه‌مندان به طرح دیدگاه‌هایشان پیرامون «هویت زن در سینمای ایران» و باید‌ها و نباید‌ها پرداختند‌.

سید علیرضا سجادپور در این نشست گفت‌: جشنواره‌های موضوعی به رونق وبسط موضوع خاص خود در سینما می‌پردازند و کوثر یکی از این جشنواره‌هاست که باعث رونق بخشی به سینمای زن در کشور شده است‌.

سیدعلیرضا سجادپور در ادامه این نشست با بیان اینکه زنان ما در سینما، منفعلند یا پیش فعال و آثار سینمایی ما یا سطحی و مبتذل هستند یا آثار تفکربرانگیز غلط عنوان می‌کند‌: باید سینمای ما به سمت اعتدال و فضای تفکربرانگیز درست برود. او ادامه می‌دهد‌: سینما نیاز به تغییر و تحول اساسی در اهداف‌، سیاست‌ها‌، شیوه‌ها و نگرش‌ها دارد و اگر تا به حال درست عمل شده بود، وضع سینما این نبود‌.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی می‌افزاید‌: وقتی خطوط قرمز‌ها زیاد باشد مسائل زیر پا گذاشته می‌شود و ما فقط با دو خط قرمز موافق هستیم؛ خط قرمز اعتقادی و اخلاقی‌.

باید شیوه‌ها تغییر کند‌، ما به ریل‌گذاری جدیدی برای سینما نیاز داریم و جشنواره کوثر می‌تواند در این ریل‌گذاری جدید موثر باشد‌.