دبیرکل جامعه زینب(س) پایبندی سیاسیون و سیاستمداران به عقلانیت سیاسی را از راهکارهای برون‌رفت از سیاست‌زدگی عنوان کرد. مریم بهروزی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: آنچه از موضع‌گیری‌ها، اظهارات و عملکردها مشاهده و استنباط می‌شود، این است که در حال حاضر جامعه‌ ما دچار سیاست‌زدگی شده و به همه چیز با دید سیاسی نگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه «سیاسی شدن مترو تهران مصداقی از سیاست‌زدگی در جامعه است» اظهار کرد: به هر ترتیب واقعیت این است که مترو در اختیار یک جریان سیاسی است و جریان دیگری که ابزار را در دست ندارد، بودجه مترو را تامین نمی‌کند که این خود باعث ایجاد چالش شده است.

وی با بیان این اعتقاد ‌که «جنگ قدرت در کشور ما وجود دارد» گفت: سیاست‌زدگی در جامعه‌ ما پررنگ‌ شده است.

وی «پایبندی سیاسیون و سیاستمداران به عقلانیت سیاسی» را از راهکارهای برون‌رفت از سیاست‌زدگی عنوان و اظهار کرد: اگر سیاستمداران ما بتوانند به آشتی و وفاق ملی برسند و هدف‌شان پیشبرد مصالح و منافع کشور باشد و از نظرات یکدیگر حتی در صورت رقیب بودن بهره‌مند شوند، از سیاست‌زدگی دور خواهیم شد. دبیرکل جامعه زینب(س) با تاکید بر اینکه «همه کارها و فعالیت‌ها را نباید با عینک سیاسی نگریست» اظهار کرد: توجه نکردن به چنین مساله‌ای،‌ سیاست‌زدگی را بیش از پیش خواهد کرد که البته ما هم‌اکنون و متاسفانه دچار آن هستیم.