دنیای اقتصاد- به گفته معاون ستاد مدیریت حمل‌و نقل و سوخت کشور، سهمیه بنزین خودروهای شخصی از دی ماه سال جاری ۸۰ لیتر در ماه در نظر گرفته شده است که با این حساب سهمیه بنزین ۲۰ لیتر کاهش می‌یابد. وی همچنین از ممنوعیت تردد خودروهای بالای ۳۵ سال از اول بهمن ماه و ابطال کارت سوخت آنها خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد، از اول بهمن ماه تردد این خودروها در کشور ممنوع بوده و راهنمایی و رانندگی از تردد آنها جلوگیری می‌کند. رویداد

معاون ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت خبر داد

کاهش سهمیه بنزین خودروها از ۱۰۰ لیتر به ۸۰ لیتر

خبرگزاری فارس اعلام کرد: ربیعی معاون ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت از کاهش ۲۰ لیتری سهمیه‌های بنزین زمستانی خودروهای شخصی خبر داد و پیش‌بینی کرد سهمیه بنزین خودروهای عمومی تا پایان امسال بدون تغییر باقی بماند.

خبرگزاری مهر هم در این زمینه گزارش داد: علی ربیعی دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش ۲۰ لیتری سهمیه‌های بنزین زمستانی خودروهای شخصی، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود سهمیه بنزین خودروهای عمومی تا پایان امسال بدون تغییر باقی بماند.

معاون صنایع و انرژی ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت کشور افزود: بر اساس مصوبه ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت کشور سهمیه بنزین خودروهای عمومی تا پایان سال طبق سهمیه بنزین آذر ماه توزیع خواهد شد.

به گفته این مقام مسوول بر اساس مصوبه ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت کشور سهمیه بنزین خودروهای شخصی از دی‌ماه سال جاری و در راستای اجرای مصوبه مجلس۸۰ لیتر در ماه در نظر گرفته شده است.

به گزارش مهر، هفته گذشته با تصمیم نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در کارگروه توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و در اجرای بند (۶۱) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۸۸ کل کشور، سهمیه بنزین خودروهای عمومی برای ماه‌های آبان و آذر سال ۱۳۸۸ تعیین شد.

بر این اساس، برای خودروهای بنزینی آموزشگاه رانندگی ۳۰۰ لیتر، خودروهای دوگانه‌سوز آموزشگاه رانندگی ۲۰۰ لیتر، خودروی بنزینی آژانس ۳۰۰ لیتر، دوگانه‌‌سوز آژانس ۲۰۰ لیتر، تاکسی بنزینی ۵۰۰ لیتر و دوگانه‌سوز CNG-LPG معادل۲۰۰ لیتر، خطی بین شهری بنزینی ۷۵۰ و دوگانه‌سوز ۵۰۰ لیتر، مسافربر شخصی بنزینی ۳۰۰ و مسافربر شخصی دوگانه‌سوز ۲۰۰لیتر، وانت نوع ۱بنزینی۲۰۰ و وانت نوع۱ دوگانه‌سوز۱۰۰ لیتر، وانت نوع ۲ بنزینی۴۰۰ و وانت نوع ۲ دوگانه‌سوز۲۰۰ لیتر، کامیونت بنزینی۴۰۰ و کامیونت دوگانه‌سوز۲۰۰ لیتر، دستگاه‌های عمومی بنزینی ۱۰۰ لیتر و دستگاه‌های عمومی دوگانه‌سوز ۱۰۰لیتر سهمیه تعیین شده است.

سهمیه سوخت تاکسی‌های بنزین سوز متناسب با گروه‌بندی شهری که توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت و وزارتخانه‌های نفت و کشور تعیین می‌شود، حداکثر ۵۰۰ لیتر در ماه خواهد بود.بر اساس این مصوبه، قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای معمولی ۱۰۰۰ ریال و سوپر ۱۵۰۰ ریال تعیین و قیمت هر لیتر بنزین آزاد معمولی ۴۰۰۰ ریال و سوپر ۵۴۰۰ ریال تعیین شده است.همچنین به خودروهای شخصی تولید داخل با حجم موتور بیش از ۲۰۰۰ سی سی و خودروهای وارداتی با حجم موتور بیش از ۱۳.۰۰ سی‌سی، سهمیه بنزین تعلق نمی‌گیرد و دستگاه‌های دولتی و نیروهای مسلح مجاز به استفاده از بنزین سهمیه‌ای نمی‌باشند. بر این اساس، دستگاه‌های اجرایی مربوط از قبیل وزارتخانه‌های کشور و راه و ترابری موظفند از هرگونه افزایش قیمت خدمات حمل‌ونقل پیشگیری کنند.