تولید انبوه موشک‌های حرارتی هوا به هوا

فرمانده نیروی هوایی ارتش کشورمان خبر داد که موشک‌های حرارتی هوا به هوای جدید ساخت ایران برای تولید انبوه به بخش صنایع داخلی وزارت دفاع سپرده شده است. امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به پایان آزمایش موشک‌های حرارتی هوا به هوای جدید ساخت ایران، تصریح کرد: این موشک، یکی از موشک‌های هوا به هوای حرارتی است که ساخت آن در نیروی هوایی ارتش انجام شده است. فرمانده نیروی هوایی ارتش با تاکید بر اینکه تست گرم این موشک در میادین نظامی‌صورت گرفته است، گفت: این موشک از طریق یک هواپیما به سمت هدف شلیک می‌شود و آنرا تعقیب می‌کند تا به جسم مورد نظر برخورد کند.

وی با اعلام اینکه موشک حرارتی هوا به هوای کنونی در رزمایش‌های مختلف به صورت دیگری نیز آزمایش شده است، ادامه داد: در بخش تحقیقات، نیروی هوایی ارتش کار خود را به اتمام رسانیده و هم اکنون برای تولید انبوه، این موشک‌ها به صنایع داخلی وزارت دفاع سپرده شده است.

امیر شاه صفی، برد این موشک را بیش از ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: پرتاب این موشک در آزمایش‌های مختلف با برد بیش از ۴۰ کیلومتر بوده و با توجه به ارتفاع می‌تواند افزایش یافته و تغییر کند. وی همچنین خبر داد که طراحی انواع هواپیماهای رادار گریز در نیروی هوایی ارتش پایان یافته و این هواپیماها هم‌اکنون در مرحله ساخت نمونه اولیه آن البته در حجم کوچک‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه این هواپیماها پس از انجام آزمایش‌های لازم وارد بخش واقعی‌تر خواهند شد، ادامه داد: امیدواریم بخش تحقیقاتی این کار تا پایان سال جاری به اتمام برسد و سپس وارد بخش تولید شویم، البته تلاشگران جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش هم‌اکنون در حال ساخت نمونه کوچک این هواپیمای رادارگریز هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به آمادگی بالای این نیرو در تمام زمینه‌ها گفت: آزمایش‌های بی‌سابقه در تمام مراحل نظامی‌هوایی، محول کردن ماموریت‌های جدید با انواع هواپیماها و پروازهای بلند مدت به مسافت ۲‌هزار کیلومتر نشان می‌دهد که کشور ما در شرایط حساسی است و باید آمادگی این نیرو با توجه به این شرایط صد چندان شود. وی با یادآوری به زمین نشاندن هواپیماهای بیگانه که چندی قبل به حریم هوایی کشور تجاوز کرده بودند، افزود: به زمین نشاندن این هواپیماها که بعد از تجاوز به آسمان کشور قصد خروج را داشتند، نشان داد که هر اتفاقی در حریم هوایی میهنمان بیفتد نیروی هوایی نوک پیکان دفاع از کشور است. شاه‌صفی با تاکید بر اینکه دشمن نگاهی دزدانه به ایران اسلامی ‌دارد، تصریح کرد: در صورتی که آمادگی خود را حفظ نکرده و سهل‌انگاری کنیم، دشمن کار خود را انجام خواهد داد.