مهدی هاشمی‌ به ایران بازگردد

دادستان عمومی‌و انقلاب تهران از ارسال پرونده «شاپور کاظمی» برادر همسر میرحسین موسوی به دادگاه خبر داد و به «مهدی هاشمی‌رفسنجانی» توصیه کرد هر چه زودتر به ایران بازگردد تا اگر معتقد است اتهامی‌به او وارد نیست، از خود دفاع کند‌. دکتر عباس جعفری دولت‌آبادی در گفت‌وگوی اختصاصی با «ایرنا» درباره این سوال که در دادگاه‌هایی که در مورد حوادث پس از انتخابات برگزار شد، برخی متهمین در دفاعیات خود از مهدی هاشمی‌نام بردند و گفتند که به دستور وی اقداماتی انجام داده‌اند، منتقدان دستگاه قضایی می‌گویند چرا دادستان به عنوان نماینده مدعی‌العموم در این زمینه اقدام نمی‌کند؟

دادستان تهران پاسخ داد: مطالبی که به مهدی هاشمی‌نسبت داده شده است نیازمند بررسی است؛ زیرا اظهارات افراد علیه دیگران باید در مرجع قضایی اثبات شود ودر این مورد، حاشیه امنی وجود ندارد. جعفری دولت آبادی توصیه کرد که مهدی هاشمی ‌هر چه زودتر به ایران بازگردد و اگر وی معتقد است که اتهامی‌به او وارد نیست، با بازگشت به کشور از خود دفاع کند.

اظهارات مهدی کروبی موضوع سوال دیگر خبرنگار ایرنا بود که از دادستان پرسید: برخی پس از اظهارنظر کمیته سه نفره قوه قضائیه، از دستگاه قضایی به دلیل عدم محاکمه او انتقاد نمودند و در مقابل آقای کروبی نیز ابراز تمایل کرده است تا در دادگاهی حضور یابد و سخنان خود را بیان کند. آخرین وضعیت این پرونده چیست؟ دادستان تهران در پاسخ گفت: گزارش بخشی از پرونده مربوط به آقای کروبی از سوی کمیته سه نفره به دادسرای تهران ارجاع شد و هم اکنون دو نفر از متهمان این پرونده در بازداشت به سر می‌برند. دادستان تهران همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده شاپور کاظمی‌گفت : پرونده نامبرده به دادگاه انقلاب اسلامی‌تهران ارسال شده است‌.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوال دیگری درباره کشته شدگان حوادث پس از انتخابات اظهار داشت: اکثر خانواده‌های کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات تقاضای دیه کرده‌اند که تقاضای آنان در حال بررسی است. دادستان تهران درباره پرونده عوامل بازداشتگاه کهریزک نیز گفت: این پرونده و پرونده‌های کوی سبحان و کوی دانشگاه در دادسرای نظامی‌تهران در حال بررسی است. دادستان تهران همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص محل نگهداری بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات گفت: تمامی ‌بازداشت‌شدگان در زندان اوین نگهداری می‌شوند. نگهداری متهمین در بازداشتگاه دیگری که برخی رسانه‌ها از آن نام برده‌اند، صحت ندارد.