دردانه موسیقی ایران در سخنان یاران

نگاه سوم- اهالی موسیقی و هنر شامگاه چهارشنبه -۲۰ آبان‌ماه - گرد‌هم آمدند تا یاد موسیقیدانی را گرامی بدارند که می‌پنداشت «هدف هنر تعالی تبار انسان است».

مراسم یاد بود و بزرگداشت زنده ‌یاد «پرویز مشکاتیان» با همکاری خانه موسیقی و فرهنگستان هنر در موسسه فرهنگی هنری آسمان برگزار شد. «محمدرضا شجریان» در آغاز این مراسم با تاسف از نبود استاد سنتور‌نوازی ایران گفت: حرف‌زدن درباره پرویز مشکاتیان در نبود او برایم سنگین است. او را همگی خوب می‌شناسید. عزیز همه ما بود و من هرگز نمی‌خواهم باور کنم که دیگر در میان ما نیست و چه خوب بود که در مراسم اولیه او حضور نداشتم؛ زیرا هیچ‌وقت دوست ندارم بدانم که عزیزانم را از دست داده‌ام.

استاد آواز ایران، مشکاتیان را دردانه موسیقی ایران زمین خواند و افزود: از سال ۵۵ او را می‌شناسم. زمانی که در جشن هنر شیراز در کنار حسین علیزاده چهار مضرابش را نواخت استعداد فوق‌العاده خود را نشان داد. آهنگ‌هایش را شنیده‌ایم و توانایی او را در موسیقی می‌دانیم که چه حال‌وهوایی دارد.

او تصریح کرد: پرویز را از دست داده‌ایم، ولی یادش برای ما جاودان است و با آن زندگی می‌کنیم و به عنوان یک فرد کوچک از خانواده موسیقی و خانه موسیقی از تمام شما که در سراسر ایران یادش را گرامی داشتید و با احترام او را بدرقه کردید سپاسگزارم و ما خانواده هنر تک‌تک شما مردم را سپاس می‌گوییم که هنر را می‌شناسید و هنرمند را قدر می‌دانید.