کاهش مصرف لبنیات

ایسنا- فروش محصولات لبنی در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۵ تا ۲۰‌درصد کاهش یافته است. علی احسان ظفری، مدیرعامل اتحادیه‌های لبنی افزود: به دلیل کاهش ۲۰‌درصدی فروش محصولات، مقدار تولید واحدها نیز به همین نسبت کاهش یافته است. وی با بیان این‌که کاهش فروش محصولات لبنی به‌‌رغم ثابت ماندن و عدم افزایش قیمت‌ محصولات رخ داده است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این مساله می‌تواند پایین بودن قدرت خرید مردم باشد.

او ادامه داد: در یک سال گذشته قیمت هیچ یک از محصولات لبنی افزایش نیافته و حتی به دلیل عدم کشش بازار برخی محصولات، مانند پنیر نیز کاهش قیمت داشته‌اند. ظفری با بیان این‌که در حال حاضر بیشتر واحدهای لبنی به صورت سربه‌سر و با ضرر و زیان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: واحدی که نتواند با تمام ظرفیت خود تولید کند، دچار ضرر و زیان می‌شود. از سوی دیگر که هر چه ظرفیت تولید کاهش یابد ضرر و زیان واحد نیز افزایش خواهد یافت. مدیرعامل اتحادیه‌های لبنی خاطرنشان کرد: در صورت بهبود وضعیت بازار و تقویت قدرت خرید مردم، می‌توان به عادی شدن بازار محصولات لبنی و فروش آن‌ها امیدوار شد.

به گفته وی، قیمت شیر مدرسه نیز توسط سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده نسبت به سال گذشته ۱۰تومان در هر بسته کاهش قیمت یافته است.