دادستان عمومی و انقلاب تهران در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه خارک علاوه بر آن که بر تسریع روند تعیین تکلیف بازداشتی‌های حوادث پس از انتخابات تاکید کرد، اما در عین حال به رسانه‌ها به ویژه سایت‌های اینترنتی که به گفته وی مسوول آنها هم مشخص نیست هشدار داد که دادستانی در برابر کسانی که بدون مبنا ومستند اخباری را منتشر می‌کنند،خواهد ایستاد. به گزارش ایلنا، عباس جعفری دولت آبادی اما به نکته جالب توجهی هم اشاره کرد و آن گلایه از انتقادات فرماندهان نیروی انتظامی از دستگاه قضایی و انعکاس آن در مطبوعات بود. دادستان تهران خاطرنشان کرد که قضات هم حرف دارند، اما تدبیر دستگاه قضایی در این خصوص سکوت است، ولی این سکوت ما به معنای پاسخ نداشتن نیست، بلکه به دلیل وجود برخی موانع معتقدیم این مسائل باید بین طرفین مطرح و حل و فصل شود.

عباس جعفری دولت‌آبادی اما در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه خارک در جمع خبرنگاران تاکید کرد: به همه قضات پرونده‌های حوادث اخیر تاکید کردیم کسانی که دلایل چندانی برای ادامه بازداشت آنها وجود ندارد یا ابراز ندامت کردند یا اشتباه و بی‌گناه دستگیر شده‌اند، آزاد شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه خانواده حجت شریفی و نفیسه زارع کهن اعلام کردند که به دستور دادستانی ملاقات ممنوع شده‌اند، گفت: من در هیچ مصاحبه‌ای چنین مطلبی را نگفته‌ام، برعکس معتقدیم متهمین باید با خانواده هایشان ملاقات کنند؛ چرا که این مساله جزو حقوق شهروندی آنها است، البته ممکن است قاضی در این مورد تصمیمی گرفته باشد که در مورد جرایم خاص است، اگر مورد خاصی باشد خانواده‌اش می‌توانند به دادستانی مراجعه کنند.

پیگیری پرونده تجاوز به عنف در ۱۳ آبان

دادستان تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص رواج جرم تجاوز به عنف و ربودن یک زن از سوی چهار نفر در روز ۱۳ آبان و تجاوز به وی نیز گفت: ما هم از این خبر متاسف شدیم و تاکید داشتیم کسانی که این مساله در حوزه کاری آنها است به صورت دقیق این جرم را پیگیری کنند، ولی چون هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم اجازه دهید اعلام نکنم، ولی در کل سیاست دادستانی برخورد جدی با این جرایم است که با حیثیت، جان و آبروی مردم مواجه است.