حضرت‌آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی‌و فرمانده کل قوا طی حکمی‌وزیر کشور را به سمت جانشین فرماندهی کل قوا در امور نیروی انتظامی‌منصوب کردند. به گزارش ‌ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، متن نامه مصطفی محمد نجار به محضر مقام معظم رهبری و پاسخ حضرت‌آیت‌ا... خامنه‌ای بدین شرح است:

«محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی‌

حضرت ‌آیت‌ا... العظمی‌خامنه‌ای مدظله‌العالی

با اهداء سلام و تحیات الهی

احتراما به استحضار می‌رساند: با عنایت به مسوولیت قانونی و خطیر وزارت کشور در تامین و حفظ نظم و امنیت عمومی‌و ارتباط تنگاتنگی که به موجب قانون، بین ‌این وزارتخانه و نیروی انتظامی‌در جهت تحقق ‌این مهم وجود دارد و به منظور اجرای هرچه شایسته‌تر فرامین و تدابیر حضرتعالی و انجام وظایف و مسوولیت‌های قانونی وزارت کشور برای دستیابی به نظمی‌پویا و امنیتی پایدار؛ از محضر مقام فرماندهی کل قوا استدعا دارد تا در صورت مصلحت، اختیارات آن فرماندهی معزز را در امور ناجا، برابر روال گذشته، تحت عنوان جانشین فرماندهی معظم کل قوا در امور نیروی انتظامی، به وزیر کشور تفویض فرمایند. از خداوند سبحان مسالت دارم تا در انجام وظایف شرعی و‌ایفای مسوولیت‌های قانونی خویش، عنایات خود را شامل حال گرداند و سایه پر ارج و برکت حضرتعالی را بر سر قاطبه مسلمین جهان به ویژه ملت شریف‌ایران اسلامی‌مستدام فرماید.

مصطفی محمدنجار»

بسمه تعالی

نظر به جهاتی که مرقوم داشته‌اید شما را به جانشینی فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی‌منصوب می‌کنم. تفصیل و حدود اختیارات در نامه ستاد کل فرماندهی ابلاغ خواهد شد. انشاءالله موفق باشید.

سیدعلی خامنه‌ای