دنیای اقتصاد- دبیر شورای عالی ترافیک بر نظر ویژه احمدی‌نژاد به اجرای طرح تغییر ساعت کار اشاره کرد و گفت: طرح تغییر ساعت کاری از ۳۰ آبان ماه در تهران اجرا می‌شود. به گفته وی،۷۴‌درصد افراد در یک نظرسنجی طرح تغییر ساعت کاری را در تغییر وضعیت ترافیک تهران خوب ارزیابی کرده‌اند،۲۲‌درصد گفته‌اند هیچ اثری ندارد و تنها چهار‌درصد افراد حاضر در نظرسنجی آن را موجب بدتر شدن وضع ترافیک ارزیابی کرده‌اند. آغاز طرح تغییر ساعت کاری در تهران از ۳۰ آبان

دبیر شورای عالی ترافیک بر نظر ویژه احمدی‌نژاد به اجرای طرح تغییر ساعت کار اشاره کرد و گفت: طرح تغییر ساعت کاری از ۳۰ آبان ماه در تهران اجرا می‌شود.

لطفی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر که طرح تغییر ساعت کاری با یک ماه تاخیر نسبت به زمان اولیه در دوم آبان ماه اجرا می‌شود، افزود: زمان شروع اجرای قطعی طرح ۳۰ آبان است. وی در عین حال از برگزاری چند جلسه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت هماهنگی بیشتر و همراهی این نهاد خبر داد و گفت: این جلسات ادامه دارد و در جریان آن نتایج مثبت و مطلوبی در جهت اجرای بهتر طرح حاصل خواهد شد. دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور به نظرسنجی انجام شده در بین تعدادی از شهروندان تهران اشاره کرد و گفت: ۷۴‌درصد افراد مورد نظرسنجی طرح تغییر ساعت کاری را در تغییر وضعیت ترافیک تهران خوب ارزیابی کرده‌اند، ۲۲‌درصد گفته‌اند هیچ اثری ندارد و تنها چهار‌درصد افراد حاضر در این نظرسنجی اجرای طرح را موجب بدتر شدن وضع ترافیک ارزیابی کرده‌اند. وی اضافه کرد: در عین حال ۸۶‌درصد همین افراد مورد نظرسنجی با تغییر ساعت مدارس در جریان اجرای طرح در ساعت ۸ تا ۸:۳۰ صبح موافق بوده‌اند که این نتایج گواه تمایل و همراهی شهروندان تهرانی برای بهبود وضع ترافیک تهران است قرار بود طرح آزمایشی تغییر ساعت کاری مراکز نظامی، صنعتی، اداری و آموزشی از دوم آبان ماه در شهر تهران اجرا شود، اما به دلیل آماده نبودن مجموعه آموزش و پرورش شهر تهران اجرای این طرح یک ماه به تعویق افتاد. بر اساس این طرح که به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسیده است ساعت کار مراکز نظامی و صنعتی بین ساعت ۶ تا ۶:۳۰ صبح آغاز و بین ساعت ۱۳ تا ۱۳:۳۰ برای گروه‌های نظامی و ۱۴ تا ۱۴:۳۰ برای گروه‌های صنعتی پایان می‌یابد، ساعت کار بانک‌ها از ساعت ۷ تا ۱۵، ساعت کار ادارات دولتی از ۷:۳۰ تا ۱۵:۳۰ و ساعت کار مدارس و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی از ۸ تا ۸:۳۰ صبح آغاز و ۱۳ تا ۱۵ عصر هم پایان یابد. ساعت کار صنوف نیز ۹:۳۰ تا ۱۶ تعیین شده است.