یک عضو کمیسیون ماده‌ ۱۰ وزارت کشور گفت: وجود نمایندگان مختلف از قوه قضائیه، مجلس و وزارت کشور در کمیسیون ماده ۱۰ به این دلیل بوده که تاسیس احزاب دستخوش سلیقه‌های حاکم نباشد. به گزارش ایسنا، اسدالله بادامچیان در اولین مجمع عمومی جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی، افزود: به همین دلیل همه احزاب با سلیقه‌های مختلف از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز گرفته‌اند و می‌توانند بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از سخنان علی مطهری درباره تشکیل حزب جمهوری اسلامی، گفت: باید دانست که امام (ره) با اصل تحزب و تشکل کاملا موافق بودند؛ چنان‌چه خودشان در سال ۴۱ امر به تاسیس حزب موتلفه اسلامی داشتند و اولین جلسه در منزل امام (ره) و با حضور ایشان تشکیل شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با بیان این که تاسیس حزب جمهوری اسلامی به دنبال نظر امام (ره) بود، گفت: تعطیلی حزب نیز به این دلیل بود که مقتضای آن به اتمام رسیده بود.

یک عضو کمیسیون ماده‌ ۱۰ وزارت کشور، با تاکید بر این که قدرت یک هدف نیست، بلکه یک ابزار است، گفت: می‌توان جامعه نمونه را درون یک حزب ایجاد کرد تا در نهایت برای برقراری حکومت عدل حضرت مهدی (عج) زمینه‌سازی کنیم.