قطعا نرخ بیکاری را تک رقمی‌می‌کنیم

وزیر کار و امور اجتماعی کاهش نرخ بیکاری به ۷‌درصد در پایان برنامه پنجم توسعه را هدف‌گذاری کلان کشور اعلام کرد و گفت: قطعا نرخ بیکاری را تک رقمی ‌می‌کنیم. عبدالرضا شیخ الاسلامی‌در گفت‌وگو با مهر در خصوص راهکارهای عملی وزارت کار و امور اجتماعی برای دستیابی به هدف برنامه پنجم توسعه در زمینه نرخ بیکاری ۷‌درصدی، گفت: مواردی مانند کاهش نرخ بیکاری به ۷‌درصد و به عبارتی تک رقمی ‌شدن آن در پایان برنامه پنجم، از اهداف کلان کشور و جزو هدف‌گذاری‌ها است.

وزیر کار و امور اجتماعی اظهار کرد: هر دستگاه و وزارتخانه موظف است در بخش‌های مرتبط با حیطه خود برنامه عملیاتی تهیه و اجرا کند. شیخ‌الاسلامی ‌تصریح کرد: قطعا تلاش می‌شود تا اهداف برنامه از جمله نرخ بیکاری تک رقمی ‌محقق شود، ولی گاهی پیش می‌آید به دلایل مختلف هدف برنامه محقق نمی‌شود.

به گفته وی برخی از اهداف برنامه در شرایطی اجرا می‌شود که نتایج از نقطه تعیین شده بالاتر می‌رود و در مواردی نیز توفیقی حاصل نمی‌شود. وزیر کار و امور اجتماعی خاطرنشان کرد: همه نیروها و امکانات کشور در زمینه اهداف برنامه‌ها و همچنین چشم‌انداز باید به خدمت گرفته شوند.

به گزارش مهر، وزیر جدید کار و امور اجتماعی این موارد را در حالی مطرح کرد که هدف برنامه چهارم توسعه برای کاهش نرخ بیکاری به ۴/۸‌درصد محقق نشده است. همچنین مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در تابستان امسال را ۳/۱۱درصد اعلام کرده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱/۱درصد افزایش نشان می‌دهد.