زلزله‌ای به بزرگی ۹/۴ دهم ریشتر ساعت ۲ و ۵۶ دقیقه بامداد روز ۱۳ آبان بندرعباس را لرزاند. این زلزله تلفاتی در بر نداشت، اما ۲۷۰ مجروح برجای گذاشت. سرپرست حوادث غیرمترقبه استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایلنا در بندرعباس گفت: این زلزله که با شدت ۹/۴ دهم ریشتر و در عمق ۶ کیلومتری زمین رخ داده تلفاتی در استان نداشته است. وی افزود: گزارش‌های دریافتی در خصوص مجروحان این حادثه نیز حاکی است کسانی که به مراکز اورژانسی مراجعه کرده‌اند عموما به دلیل ازدحام و عجله برای فرار از ساختمان‌ها دچار مشکل شدند. بنا بر این گزارش پس از زلزله به علت قطع برق شهر بندرعباس را خاموشی فراگرفته و به دلیل ترافیک شبکه ارتباط تلفن‌های همراه نیز دچار اختلال گردید و این وضعیت ساعتی بعد به حالت عادی برگشت. رییس اورژانس کشور هم تاکید کرد که در زلزله بندرعباس مجروحی زیر آوار نمانده است. معصومی در گفت‌وگو با ایلنا، تاکید کرد: ۲۶۹ مجروح به بیمارستان منتقل و ۴۴ مجروح نیز بستری شدند.

او با بیان اینکه در این حادثه فوتی نداشته‌ایم، افزود: کارهای اولیه و اسکان برای مجروحان صورت گرفته و هیچ مجروحی زیر آوار نمانده است. حسین پارسایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر بندرعباس نیز خاطرنشان کرد که در زلزله بندرعباس نیازی به اسکان مجروحان نداشته‌ایم. او ادامه داد: یک تیم امدادی ۳۳ نفره به صورت آماده‌باش در جمعیت هلال‌احمر بندرعباس حضور دارند و هفت اکیپ امدادی از مناطق مختلف بازدید و موارد بحرانی احتمالی را گزارش می‌دهند.

همچنین به گفته رییس شورای شهر بندرعباس بیشتر تخریب‌ها در محلاتی که بافت فرسوده داشته و ساختمان‌ها از استحکام کافی برخوردار نبوده و در حدود ۳۰ تا ۴۰ سال قدمت داشتند، اتفاق افتاده است. قریشی در رابطه با وضعیت شهر پس از وقوع زلزله گفت: زلزله باعث تخریب برخی از ساختمان‌های شهر شده است، اما تخریب‌ها ۱۰۰درصد نیست.