ممنوع‌الخروج‌ شدن هنرمندان را بررسی می‌کنیم

دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: دادستانی تهران در حال بررسی موضوع ممنوع‌الخروج بودن برخی از هنرمندان است. دکتر عباس جعفری دولت‌آبادی اظهار کرد: دادستانی تهران بعد از انتشار اخباری در مورد ممنوع‌الخروج شدن برخی افراد پیگیری‌های لازم را انجام داد تا دریابد که در دادسرای تهران پرونده‌هایی در این رابطه تشکیل شده یا خیر. وی با تاکید بر این‌که ممنوع‌الخروج شدن افراد طبق قانون باید با دستور قاضی صورت گیرد، تصریح کرد: در مورد اخبار ممنوع‌الخروج شدن برخی هنرمندان که در مطبوعات مطرح شد، پیگیری‌هایی قضایی را انجام داده‌ام و متعاقبا نتایج آن اعلام خواهد شد. دادستان تهران با بیان این‌که دستور ممنوع‌الخروج شدن افراد قابل اعتراض است، گفت: کسانی که فکر می‌کنند از طریق مرجع قضایی ممنوع‌الخروج شده‌اند می‌توانند به این دستور اعتراض کنند و ما نیز در صورت تکمیل بررسی‌ها نظرمان را اعلام خواهیم کرد.

در هالیوود ماهی در اقیانوسم

«گلشیفته فراهانی» اعلام کرد: «در ایران من یک شاه ماهی در رودخانه بودم، اما در هالیوود مثل یک ماهی در اقیانوس هستم و این خیلی سخت است.» شبکه تلویزیونی «الجزیره» در مصاحبه‌ با «گلشیفته فراهانی» که درجریان برگزاری اولین جشنواره‌ فیلم ترایبکا دوحه انجام شد، به پای صحبت گلشیفته فراهانی نشست. این بازیگر ۲۶ ساله گفت: «در ایران بهترین فیلم‌نامه‌ها به من پیشنهاد می‌شد، اما در خارج از ایران برای گرفتن یک نقش باید بجنگم، اما این چالش ارزش دارد، چون اولین بازیگر زنی هستم که بعد از انقلاب در هالیوود بازی کرده‌ام.»

لطمه به شبکه نمایش خانگی با هدفمندشدن یارانه‌ها

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طرح هدفمند‌شدن یارانه‌ها گفت: با اجرای این طرح یکسری یارانه در سینما حذف خواهد شد و به نمایش خانگی نیز لطمه وارد می‌شود و باید مدیران مسوول موسسات فکری به حال این مشکل بکنند، تا این حوزه دچار آسیب نشود.

به گزارش ایسنا، جواد شمقدری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دفتر همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی و همچنین مدیر دفتر توسعه فعالیت‌های سینمایی با اشاره به انتصاب‌های جدید صورت گرفته اظهار کرد: علی مردانی، مدیر سابق اداره کل همکاری سمعی و بصری را از گذشته می‌شناختم و ایشان نقش ویژه‌ای در ارتقای نمایش خانگی داشته‌اند و در حالی که کسی امیدی به این مقوله نداشت، این حوزه رونق گرفت و این مسوولیت ما را بیشتر می‌کند.