احمدی‌نژاد: القای نگرانی درخصوص اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها نادرست است

محمود احمدی‌نژاد القای نگرانی در بین مردم در خصوص اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را نادرست دانست. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در جلسه هیات وزیران گفت: تمام تلاش دولت این است که با اجرای این تصمیم بزرگ در عرصه اقتصاد کشور، قدرت خرید کسانی که از نوسانات قیمت‌ها دچار آسیب می‌شوند، بالا رفته و فاصله بین دهک‌های جامعه کم شود. وی تلاش‌های صورت گرفته در تدوین و بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را در دولت و مجلس شورای اسلامی قابل تقدیر خواند و تصریح کرد: در مجموع آن چیزی که تاکنون از دل این بررسی‌ها بیرون آمده در اصول و کلیات نگاه‌ها یکی است. وی همچنین بر تعامل بیشتر دولت و مجلس در گام‌های آخر بررسی این لایحه تاکید کرد و گفت: باید همچنان با بررسی و برگزاری جلسات مستمر در جهت هماهنگی هرچه بیشتر در این خصوص گام برداریم و به تصمیم درست و منطقی برسیم. رییس‌جمهور تصریح کرد: اگر این طرح بزرگ اقتصادی را درست اجرا کنیم آثار مثبت زیادی برای مردم خواهد داشت و تمام تلاش‌های دولت نیز در این راستا انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به آغاز دور جدید سفرهای استانی اشاره کرد و با بیان اینکه «دیدار مردم با وزیران باید به صورت غیرگزینشی باشد»، افزود: اجازه ندهید به صورت گزینشی مردم را برای گفت‌وگو با شما هدایت کنند، چون با همین ملاقات‌های غیرگزینشی با مردم، واقعیت حوزه کاری‌تان برای شما آشکار می‌شود و به نقاط ضعف پی می‌برید. احمدی‌نژاد همچنین بر ضرورت سرکشی به طرح‌های ملی هر شهرستان از سوی اعضای هیات وزیران تاکید کرد.

اجرای اصل ۴۴ فقط واگذاری کارخانجات نیست

وی در ادامه جهت کلی حرکت دولت را اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی دانست و تصریح کرد: اجرای اصل ۴۴ فقط واگذاری کارخانجات نیست، بلکه باید ذهن وزرا و همه معاونان روی این مساله متمرکز شود که چگونه پتانسیل درونی مردم را در همه زمینه‌ها فعال کرده و آن‌ها را به صورت تاثیرگذار به صحنه اجرایی کشور وارد کنید.