هشدار سپاه به برهم زنندگان 13آبان

در حالی که تنها دو روز به سالگرد یوم‌الله سیزده آبان باقی است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بیانیه‌ای در مورد شیطنت عده‌ای فریب خورده در سالروز ۱۳ آبان ماه هشدار داد. به گزارش ایلنا، این نهاد در بیانیه خود آورده است: در صحنه حوادث و رخدادهای ۱۳ آبان‌ماه مصادیقی از پایداری و فداکاری ملت مجاهد و جوانان رشید و انقلابی ایران در مبارزه علیه قدرت‌های شیطانی و استکباری وجود دارد که هریک به تنهایی می‌تواند منشاء تداوم حرکت انقلاب اسلامی‌ و ظلم‌ستیزی و آرمان گرایی نسل‌های متعهد و مومن این سرزمین در بستر تاریخ قرار گیرد.

این بیانیه می‌افزاید: تبعید حضرت امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار وحشیانه دانش‌آموزان انقلابی و حماسه‌ساز در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و مرکز فرماندهی و مدیریت براندازی نظام جمهوری اسلامی ‌در سال ۱۳۵۸ حوادث تاریخ سازی هستند که شعار مبارزه ایرانیان غیور و غیرتمند علیه قدرت‌هایی زورگو و سلطه جو، به ویژه آمریکای جنایتکار و تجاورزگر و جهاد بی‌امان و خستگی‌ناپذیر آنان برای دفاع از ارزش‌های متعالی و سعادت بخش دینی، ملی و انقلابی را همواره در معرض جهانیان قرار داده‌ است.

این بیانیه در ادامه با اشاره به شکست‌های تلخ و پی در پی آمریکا و شیطان بزرگ در سی سال دشمنی با انقلاب اسلامی ‌و اعتراف دولتمردان و سردمداران محافل سیاسی- امنیتی غرب نسبت به ناکارآمدی و استیصال نقشه‌ها و ترفندهای شیطانی نظام سلطه علیه ملت ایران آورده است: درایت و هوشمندی ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی ‌و هوشیاری و بصیرت مثال زدنی مردم انقلابی و رشید ایران، نه تنها نظام، انقلاب و میهن اسلامی‌ را در برابر توفان هجمه‌ها و توطئه‌های سهمگین استکباری حفظ کرده است، بلکه آن را به موتور محرکه و الگوی نافذ و جامعی برای شکل‌گیری نهضت‌ بیداری جهانی و فراگیر شدن امواج ظلم ستیزی و عدالت خواهی در جای جای عالم کفرزده و تحت سلطه و ستم امروز مبدل ساخته است؛ دستاوردی سترگ و حقیقتی انکارناپذیر که به‌گونه‌ای برجسته و ملموس فراروی وجدان‌های بیدار و تشنه عدالت و آزادی قرار گرفته است.

این بیانیه در پایان با دعوت از آحاد و اقشار مختلف ملت ایران، به ویژه نسل بالنده، شاداب و آینده‌ساز جوان کشور، برای حضور پرشور و گسترده در آیین‌ها و مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان‌ماه و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و نمایش تجدید میثاق ایرانیان با آرمان‌های امام (ره) و بیعت مجدد با ولایت فقیه و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی‌ و تاکید بر هوشیاری آنان نسبت به احتمال شیطنت و فتنه‌انگیزی ایادی دشمن و عده‌ای غافل و فریب خورده در این همایش عظیم استکبار ستیزی آورده است: ملت عظیم‌الشان ایران اسلامی، آمریکا و شیطان بزرگ را عامل اصلی گرفتاری‌های جهان اسلام و منشاء فتنه و توطئه علیه نظام ‌و انقلاب اسلامی ‌می‌داند و در میدان نبرد جدیدی که قدرت‌های خیره‌سر و زورگو، تحت سیطره و راهبری آمریکا برای جنگ نرم علیه ایران گشوده‌اند، با حضور عالمانه و فداکارانه خود همانند هشت سال دفاع مقدس در عرصه جنگ سخت نظامی، شکست سختی را به دشمنان نادان و ناتوان خود تحمیل خواهد کرد و در این راستا به هیچ جریانی اجازه نخواهد داد با طرح شعارها و مسائل انحرافی و دروغین به اراده راسخ و عزم پولادین آنان خدشه‌ای وارد سازد.

۱۳ آبان نماد اراده ملت ایران است

از سوی دیگر ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای با گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، سیزدهم آبان ماه را نماد عزم و اراده ملت ایران در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و تداوم حرکت استکبار ستیز خود در برابر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ‌و نماد مرگ بر شیطان بزرگ دانست. به گزارش ایلنا در بخشی از این بیانیه آمده است: تامل در حوادث ۱۳ آبان ماه و رفتار امروز حکومت آمریکا بیانگر این حقیقت است که خصومت‌های نظام سلطه جهانی علیه ملت ایران همچنان تداوم داشته و آنان به‌رغم شکست‌های مستمر و تحقیرآمیز در رویارویی با ایران عزیز همراه در پی تسلیم و انزوای کشورمان هستند. این بیانیه تاکید کرده است: بی‌تردید رمز بقا و موفقیت نظام و انقلاب در مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم سلطه، پایبندی به آرمان‌های اصیل اسلام و تبعیت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری، هوشیاری در برابر کید فتنه‌گران و وابستگان به دشمنان بوده و ملت ایران آنچه را که به این مولفه‌های بنیادین و مقدس خدشه وارد سازد، هیچگاه نپذیرفته و آن را تلاش و حرکت بیهوده دشمنان خود دانسته و در مقابل آن خواهد ایستاد.

تشویق کنندگان به بی‌قانونی باید پاسخگو باشند

در همین حال جانشین فرمانده نیروی انتظامی هم با اشاره به گرامیداشت ۱۳آبان با تاکید بر اینکه کسانی که با فریب و نیرنگ مردم را به تجمع غیرقانونی دعوت می‌کنند، باید پاسخگوی اقدامات خود باشند، گفت: تجمعات غیرقانونی برای پلیس غیرقابل تحمل است و با تجمع‌کنندگان برخورد قانونی می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان با اشاره به فرارسیدن یوم‌الله سیزده آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: نیروی انتظامی اقدامات انتظامی و ترافیکی ویژه‌ای را برای این روز در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه تامین امنیت تجمعات قانونی و دارای مجوز برعهده نیروی انتظامی است، تصریح کرد: به دلیل ازدحام شرکت‌کنندگان در تظاهرات سیزده آبان پلیس مجبور است یک سری محدودیت‌های ترافیکی در سطح شهر تهران اعمال کند. جانشین فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: رسما اعلام می‌کنیم، کسانی که قصد تجمع غیرقانونی دارند و افرادی که مردم و جوانان را با فریب دعوت و تشویق به تجمع غیرقانونی کنند، باید پاسخگوی اعمالشان باشند.

عده‌ای می‌خواهند فتنه‌گری کنند

همچنین دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به قرار داشتن در آستانه روز ۱۳ آبان اظهار کرد: ممکن است عده‌ای بخواهند فتنه‌گری کنند؛ ولی ملت ما در مقابل فتنه‌گران و کسانی که می‌خواهند آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی‌را زیرپا بگذارند خواهند ایستاد. ما از مردم می‌خواهیم که صف خود را از فتنه‌گران جدا کنند.

عده‌ای که بعضا در زمان امام(ره) مسوولیت‌هایی داشتند ولی امروز در مقابل قانون، ‌انقلاب، دولت و رهبری انقلاب ایستاده‌اند، جایگاهی در بین ملت‌مان ندارد. به گزارش ایسنا، سردار رحیم صفوی افزود: به برخی از این کسانی که نمی‌دانم واقعا چه تفکری دارند توصیه می‌کنم که به دامن اسلام، ‌نظام اسلامی، ملت و ولایت فقیه برگردند و گرنه ملت ما با هیچ‌کس رودربایستی ندارد و چهره آنها منفور خواهد شد. پس بهتر است از فتنه‌گری خود دست بردارند.