سیف‌الله داد براستی انسان بود و مسوول

ایسنا - مراسم بزرگداشت سیف‌الله داد با عنوان «از بهر داد» با سخنان احمد مسجد جامعی، سید محمد بهشتی، مسعود جعفری‌جوزانی، علیرضا رییسیان، ابوالحسن داودی، منوچهر محمدی، امین تارخ و پیام سید محمد خاتمی برپا شد.

در این برنامه که عصر یکشنبه ـ ۱۰ آبان ماه ـ به همت انجمن اسلامی دانشکده هنرهای زیبا در تالار شهید آوینی برپا شد، در ابتدا پیام سید محمد خاتمی توسط یکی از اعضای انجمن اسلامی قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده بود: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم، خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و همین حقیقت، باب ورود به دنیای لطیف، پیچیده و درهم تنیده هنر است، که هرکه به آن راه یافت، از پلشتی‌ها و پلیدی‌ها جان شست و سر بر آستان راستی و درستی نهاد. هنرمند فروتن و اندیشمند عصر، سیف‌الله داد که همواره با قلم و قدم در پی حقیقت دوید و جز حق و داد را پی نگرفت و بر پرده نیاورد، گواه این مدعاست. داد راه میان هنر و اندیشه و جامعه را با درک هنرمندانه و هنر متعهدانه‌اش به خوبی و درستی پیمود و نامی نیک از خود در میان اهالی هنر، سیاست و معرفت به‌جا گذاشت و دعای خیر مردم را به همراه برد. «داد» برآمده از این دنیای هنر بود، پس باید هم‌چنان با داد، راه حقیقت را پی گرفت و از درشتی‌ها و دشواری‌ها نهراسید؛ چرا که: قلندران حقیقت به نیم جو نخرند / قبای اطلس آن کس که از هنر عاری است.