انتقاد رییس قوه قضائیه  از ارسال اورانیوم به خارج از کشور

رییس قوه قضائیه با انتقاد از ارسال اورانیوم به خارج کشور گفت: ‌فرستادن اورانیوم به خارج کشور قابل تامل است و به نظر می‌رسد این گونه تعامل در بحث انرژی هسته‌ای به نفع کشور نیست. به گزارش ایلنا، آیت‌الله صادق لاریجانی در جلسه دیروز مسوولان عالی قضایی، با تاکید بر اعمال قاطعیت و سرعت و دقت در رسیدگی به جرائم مخل امنیت اجتماعی از سوی قضات رسیدگی‌کننده اظهار کرد: این گونه جرائم که امنیت آحاد جامعه را مورد حمله قرار داده است، موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به دستگاه قضایی می‌شود، بنابراین جا دارد ضمن رعایت کمال دقت، به پرونده‌های جنایاتی مثل تجاوز به عنف، آدم ربایی و شرارت، خارج از نوبت رسیدگی شود.

لاریجانی به روسای دادگستری‌های سراسر کشور دستور داد در جهت تقویت دادگاه‌های کیفری استان که مسوولیت رسیدگی مستقیم به جرایم مهم را دارند، برنامه‌ریزی کنند.

رییس قوه قضائیه استمرار حرکت قاطعانه با عوامل اخلال در امنیت اجتماعی را یک ضرورت دانست و افزود: اقدامات مربوط به ایجاد امنیت اجتماعی نباید فصلی و موردی انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که توجه به مسائل سیاسی نباید موجب غفلت از آسیب‌های اجتماعی شود، خواستار رسیدگی فوری، دقیق و قاطع قوه قضائیه با مجرمان و ایجاد احساس امنیت در مردم شد. لاریجانی تاکید کرد: تکرار برخی از چنین آسیب‌هایی در جامعه به این دلیل است که برخوردهای قاطع با اراذل و اوباش و اشرار اطلاع‌رسانی نمی‌شود. وی افزود: دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی باید نحوه رفتار خود را در رابطه با برخورد با جرائمی که موجب سلب امنیت جامعه و خانواده‌ها می‌شود تقویت کنند تا مردم بدانند که قوه قضائیه به صورت جدی پیگیر ایجاد امنیت و برخورد با اشرار و اراذل و اوباش است.

لاریجانی با گرامیداشت یوم‌ا... ۱۳ آبان با اشاره به اینکه روابط ایران با دیگر کشورها بر اساس منافع ملت است، به زمزمه‌های مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: ما اگر بدون دقت و ظرافت به طرف مذاکره با آمریکا پیش برویم و مبنای کار را سخنان ظاهری قرار دهیم، نمی‌توانیم به موفقیت دست یابیم.

لاریجانی با تاکید بر این‌که رابطه ایران و آمریکا منع ذاتی ندارد، گفت:‌ در نهایت نظر مقام معظم رهبری است که در این مورد فصل‌الخطاب است و نظر ایشان نیز تاکنون بارها اعلام شده است. رییس قوه قضائیه به بحث انرژی هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در مساله انرژی هسته‌ای ملت و دولت ایران پایمردی بسیاری از خود نشان داده است و به راحتی نباید منافع خود را در این مساله نادیده بگیریم. لاریجانی تاکید کرد: ‌فرستادن اورانیوم به خارج کشور قابل تامل است و به نظر می‌رسد این گونه تعامل در بحث انرژی هسته‌ای به نفع کشور نیست و بر اساس قوانین NPT کشورهای پیشرفته موظفند اورانیوم مورد نیاز کشور را به ایران تحویل دهند.