تمسک به کلام الهی نیاز انسان در جهان پر از فتنه امروز

مهر - حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی در مراسم اختتامیه جشنواره اخلاق و نیایش بر لزوم توجه و تمسک بیشتر به قرآن مجید در دوران پر از فتنه امروز تاکید کرد.

در ابتدای این مراسم که شامگاه شنبه ۹ آبان‌ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران گفت: در سال‌های گذشته بنیاد جشنواره اخلاق و نیایش گذاشته شد و امسال توفیقی بود که در ایام میلاد امام رضا (ع) این مراسم را برگزار کنیم. این جشنواره هویت ایرانی را در قالب تفکر آئینی تعریف کرد.

در بخش پایانی مراسم خاتمی گفت: راه‌اندازی این جشنواره از برکات حضور آقای مسجدجامعی در وزارت ارشاد بود. اما در این کشور گاه عظمت‌ها نادیده گرفته و فعالیت‌ها معکوس بیان می‌شود. البته آنکه برای خدا کار می‌کند منتظر این نمی‌ماند که چگونه با او برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: در زمان فتنه تمسک به قرآن بیشتر مورد نیاز است و ما در جهان پر از فتنه هستیم. لازم است در جهان امروز جای ظلم و ستم، جنگ و کشتار و زورگویی، گفت‌وگو جایگزین شود. رییس بنیاد باران گفت: گفت‌وگو سلاح اهل اندیشه و فکر است. کسانی اهل گفت‌وگو نیستند که خود را مدار و محور عالم می‌دانند و خود را در نبود دیگری می‌بینند و اگر به زور برسند، زور را به جای منطق می‌نشانند. اگر بنای گفت‌وگو نباشد، گفت‌وگو میان تمدن‌ها مشکل می‌شود و حتی اگر گفت‌وگو در میان تمدن یا مذهبی هم نباشد، زور باعث تنگتر شدن زندگی برای مردم می‌شود.