رییس‌جمهور با تاکید بر‌اینکه امروز جمهوری اسلامی‌ایران یکی از مستقل‌ترین کشورهای جهان است، گفت: روش درست دفع تهدید، ‌ایثارگری است. به گزارش خبرگزاری ‌مهر از مشهد مقدس، احمدی نژاد رییس‌جمهور کشورمان دیروز در کنگره بزرگداشت ۲۳‌هزار شهید استان‌های خراسان با اشاره به وضع ملت ایران و وضع بدخواهان و دشمنان ملت ایران، خاطر نشان کرد: آنها شعارشان‌ این بود که می‌خواهیم ریشه ملت ایران را بکنیم حاضر نبودند اسم جمهوری اسلامی‌را بیاورند، اما شما ‌ایستادید و آنها از موضع خود پایین آمدند. گفتند اجازه ندهید ملت ایران پیشرفت کند و علم و صنعت و فناوری داشته باشد، همه توان خود را بسیج کردند تا‌این امر را محقق کنند، اما امروز ببینید در چه شرایطی هستیم، همان‌ها امروز مسابقه گذاشتند برای تعریف و تمجید از توانمندی‌های ملت ایران. وی افزود: دولت‌هایی که می‌گفتند شما از اساس نباید فناوری هسته‌ای داشته باشید، امروز می‌گویند بیایید با هم همکاری هسته‌ای داشته باشیم. اینها جز با ایثارگری و آمادگی برای فداکاری و جز‌ایثار ملت ایران و رهبری میسر نمی‌شد.‌این راه، راه روشن فرداست.

رییس قوه مجریه، هر کسی که به خط امام و ولایت نزدیک‌تر باشد ‌ایثارگرتر و در نتیجه متعالی تر دانست و گفت: تنها راه حفظ روحیه‌ایثارگری پیوستن به خط نورانی ولایت است. احمدی‌نژاد با اشاره به طراحی‌های دشمن در برابر ملت ایران گفت: اتفاقا نقطه تمرکز طراحی‌های دشمن جدا کردن ملت از‌این خط نورانی و خالی کردن فضای جامعه از روحیه‌ ایثارگری و شهادت است؛ البته شما هم در طول ۳۰ سال نشان دادید که دشمن پیوسته در حال اشتباه است.

حضور پرشور مردم توطئه دشمنان را خنثی کرد

رییس‌جمهور همچنین در جلسه استانی هیات دولت در خراسان رضوی تصریح کرد: حضور پرشور مردم خراسان رضوی در استقبال از خادمان ملت در دولت خیمه سنگین جنگ ناجوانمردانه و توطئه‌های تبلیغاتی دشمن علیه ایران اسلامی را شکست و خنثی کرد.به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور جمعه شب در پایان جلسه استانی هیات دولت در خراسان رضوی با تبریک میلاد امام رضا‌(ع) به همه جامعه بشری و ملت ایران و با تاکید براینکه مردم خراسان همواره از ستون‌های استقرار و استحکام انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، اظهار کرد: حضور و عظمت مردم خراسان رضوی و شهر مشهد کمر دشمن را شکسته و خواهد شکست. رییس‌جمهور با قدردانی از حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در استقبال از خادمان ملت در دولت تاکید کرد: جوانان همواره صحنه گردان اصلی صحنه‌های سرنوشت کشور هستند.

باوجود جهشی ابتدایی تورم سالانه به شدت کاهش می‌یابد

رییس‌جمهور همچنین در برنامه زنده تلویزیونی «دیدار در سرزمین خورشید» از شبکه استانی خراسان رضوی حضور یافت و با مردم خراسان سخن گفت. به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از استانداری خراسان رضوی، محمود احمدی‌نژاد در‌این برنامه درباره نحوه هدفمندکردن یارانه‌ها نیز گفت: نظام توزیع یارانه‌ها ایراد دارد و اشتباه است و با حذف یارانه‌ها نیز شش دهک جامعه به شدت آسیب می‌بینند و از همین رو هدفمندکردن یارانه‌ها بر اساس عدالت در دستور کار است، زیرا کسانی که یارانه‌ها به خاطر آنها وضع شده، کمترین بهره را می‌برند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه مردم نباید نگران افزایش قیمت‌ها پس از هدفمندکردن یارانه‌ها باشند زیرا با وجود جهشی ابتدایی، تورم سالانه به شدت کاهش می‌یابد، تصریح کرد: تا هفت دهک هر مقدار مردم مصرف کنند و قیمت‌ها افزایش یابد، دولت رقم بیشتری در اختیار مردم قرار می‌دهد تا قدرت خرید مردم بالا برود. وی هدفمند شدن یارانه‌ها را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: برخی به ایجاد نگرانی در هدفمندکردن یارانه‌ها می‌پردازند که صحیح نیست. وی با اشاره به نظر مجلس برای هدفمند کردن تدریجی یارانه‌ها گفت: دولت در حال رایزنی با مجلس است تا فشار به مردم وارد نشود و البته خیال مردم راحت باشد زیرا دولت قبل از شروع طرح یارانه‌ها را به حساب مردم واریز می‌کند.

احمدی‌نژاد به ترکیه می‌رود

رییس‌جمهور‌ایران هفدهم آبان ماه جاری برای شرکت در بیست و پنجمین اجلاس اقتصادی - تجاری کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی‌ عازم استانبول خواهد شد. به گزارش مهر، رییس‌جمهور در‌این اجلاس قرار است در خصوص مشکلات موجود در اقتصاد جهان سخنرانی کند.

احمدی نژاد همچنین در حاشیه سفر دو روزه خود به استانبول دیدارهایی دوجانبه با مقامات ارشد کشورهای حاضر در‌این اجلاس خواهد داشت. دیدار با رییس‌جمهور ترکیه، دیدار با تجار‌ایرانی و حضور در نشست مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های مهم رییس‌جمهور در ‌این سفر است.