عضو فراکسیون روحانیون مجلس با انتقاد از تاکید احمدی‌نژاد در مورد انتخاب زنان به عنوان استاندار گفت: احمدی‌نژاد باید بداند در صورت لجبازی و بی‌توجهی به خواسته‌های مراجع و حوزه‌های علمیه مشروعیت دینی دولت خود را از دست می‌دهد. سید مصطفی طباطبایی‌نژاد نماینده اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت «فردا» اظهار داشت: در حالی که تمامی‌مراجع موضوع وزارت برای زنان و شغلی که بحث امارت برای زنان را مطرح کند، غیر‌شرعی می‌دانند به صلاح دولت وشخص رییس‌جمهور نیست که موضوع استاندار شدن زنان را دوباره مطرح کنند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی‌یکی از مصداق‌های بارز بحث آشتی ملی را اصلاح رابطه دولت و حوزهای علمیه دانست و در این باره اظهار داشت: نارضایتی‌ها در مورد عملکرد دولت در بین مراجع تقلید و حوزهای علمیه به اوج خودش رسیده است.

وی افزود: اگر حوزهای علمیه در مورد انتخاب زنان به عنوان استاندار سکوت کرده‌اند فقط به خاطر این است که دنیا از این مخالفت‌ها سوءاستفاده نکند و آن را چماقی علیه ایران نکند.

طباطبایی‌نژاد در مورد نظر فقهی مقام معظم رهبری در مورد انتخاب زنان به عنوان وزیر یا استاندار گفت: ایشان اعلام کردند که در این زمینه نظری ندارند، ولی سکوت به معنای ابراز رضایت نیست.

احمدی نژاد در سفر خود به مشهد و در جمع مردم بار دیگر تاکید کرد: برخی از آقایان می‌گویند که مثلا اگر خانم‌ها بیایند جایی برای آقایان نیست. ما ۳۰ استاندار داریم. چه اشکالی دارد که دو، سه تا از آنان نیز زنان باشند و این که هر چقدر زنان بتوانند در این عرصه‌ها وارد شوند، چه اشکالی دارد؟ باید در این حوزه‌های مشترک رقابت سازنده وجود داشته باشد.