هدف از اعلام رتبه 176 برای ایران، ارائه چهره نامناسب از نظام است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گزارش خبرنگاران بدون مرز درباره آزادی مطبوعات در ایران، گفت: در این گزارش ما در ردیف ۱۷۶ حتی پس از اسرائیل و برخی کشورهای منطقه‌ای که به صورت پادشاهی اداره می‌شوند، قرار داریم که در واقع این مسایل به دنبال ارائه چهره نامناسب از نظام ما است. به گزارش ایلنا، حسینی در همایش بسیج و رسانه که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، اظهار داشت: شاهد بودیم که در دوران اصلاحات رسانه‌های وقت، تیترهایی را منتشر می‌کردند مبنی بر عبور از نظام، رفراندوم و... ما فکر می‌کردیم هم اکنون این بحث‌ها و سوال‌ها، بحث‌های داغ و سوال‌های مطرح دانشجویان باشد؛ اما وقتی به میان دانشجویان می‌رفتیم مسائل علمی ‌و رفاهی و دانشگاهی مطرح بود و درنهایت یک یا دو سوال سیاسی نیز پرسیده می‌شد.

وی افزود: رسانه‌ها به گونه‌ای جاانداخته بودند که بحث‌های داغ سیاسی است در حالی که این طور نبود.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون باید برنامه کاری جدیدی داشته باشیم که از مواضع‌کاری و بیهوده کاری در آن پرهیز شده باشد، همچنین باید مقایسه‌ای نسبت به شیوه‌های دشمن برای بر ملا کردن با آنها داشته باشیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌با اشاره به برخی اقدامات رسانه‌های بیگانه در برجسته‌سازی حوادث کوچک و حاشیه‌ای و در مقابل بایکوت نمودن مسائل اصلی اظهار داشت: هر آنچه که بر ضد منافع کشورهای استکباری باشد، مانور روی آن نیز بیشتر بوده ولی آنچه که در مورد خود آنها باشد، سریعا کنار گذاشته می‌شود.

وی با ارائه مثال در این زمینه اظهار داشت: مثلا در خصوص برخی برخوردهای نامناسب با حجاج ایرانی که مطرح کردیم، اگر این برخوردها در کشوری که با منافع آمریکا هماهنگ نباشد اتفاق بیفتد، خواهیم دید چقدر آن را برجسته می‌کنند یا در مورد قتل الشربینی تنها به این که قاتل یک شخص روانی بوده، اکتفا می‌کنند؛ اما اگر این اتفاق از یک مسلمان سر می‌زد، آن را مظهر اسلام و آنکه مسلمانان تروریست هستند، مطرح می‌کردند.

حسینی ادامه داد: از این نمونه‌ها بسیار است که برخی مسائل حاشیه‌ای را که در یک راهپیمایی رخ می‌دهد، برجسته کرده؛ اما حضور پرشور و هدف اصلی آن راهپیمایی را مسکوت می‌گذارند.

وی با بیان اینکه مظلوم نمایی نیز از جمله دیگر اقدامات رسانه‌های دشمن است، اضافه کرد: به عنوان مثال داستان ندا آقا سلطان که خیلی بر این باورند که این حادثه از قبل طراحی شده و قرار بود در حین وقوع از آن فیلمبرداری شود، انعکاس پیدا می‌کند یا اینکه خبرنگاری برای یک گزارش دو دقیقه‌ای از ناآرامی‌های پس از انتخابات دوهزار و ۱۰۰ پوند انگلیسی دریافت می‌کند.

وی همچنین گفت: در حوادث اخیر موردی نیز بود که یک خبرنگار اسرائیلی برای دنبال کردن مقاصد دشمنان به ایران آمده بود.