جشنواره موسیقی مقام‌نوازان جوان در نیاوران

همزمان با میلاد امام هشتم شیعیان امام رضا (ع)، عصر پنجشنبه ۷ آبان ۸۸ جشنواره موسیقی مقام‌نوازان جوان در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار می‌کند.

خسروزینال پور، رییس فرهنگسرای نیاوران گفت: این جشنواره در زمینه موسیقی مقامی و شناساندن نوازندگان جوان موسیقی نواحی ایران به مدت سه روز در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

وی گفت: ساعت ۱۸ پنجشنبه ۷ آبان، جشنواره با گروه موسیقی گیلان کار خود را آغاز و در ادامه در پنج سانس گروه‌های خراسان رضوی، کرمانشاه، ایلام خواهند نواخت. اجرای آخر پنجشنبه شب به استاد علی‌اکبر بهاری از شمال خراسان اختصاص دارد.

جیرانی و درمنش پروانه ساخت گرفتند

فیلم‌های سینمایی «قصه پریا» به کارگردانی فریدون جیرانی و «خاک خوب» به کارگردانی محمد درمنش پروانه ساخت گرفتند.

جلسات شورای صدور پروانه نمایش ۳۵ میلیمتری و شورای صدور پروانه فیلمسازی ۳۵ میلیمتری با حضور مدیرکل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه‌ای تشکیل شد. «وقتی لیموها زرد شدند» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا وطن‌دوست و «خاله سوسکه» به تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و جواد نوروزبیگی و کارگردانی نادره ترکمانی از این شورا پروانه نمایش دریافت کرده‌اند.

شورای صدور پروانه فیلمسازی برای «خاک خوب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد درمنش، «قصه پریا» به کارگردانی جیرانی و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و «بستنی یخی» به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی سیدمحسن وزیری پروانه صادر کرد.

«جن‌گیر» درقشقایی روی صحنه می‌رود

کوروش نریمانی نمایش «جن‌گیر» را با بازی «سیامک صفری»، «ژاله صامتی»، «فروغ قجابگلی»، «فرزین محدث»، «معصومه کاظمی»، «سپهر گودرزی» و... به صحنه می‌برد. نریمانی این نمایش را از نیمه‌ دوم آبان‌ماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر‌شهر به صحنه می‌برد.

در این نمایش که کاری از گروه تئاتر «معاصر» است، «منوچهر شجاع» طراحی صحنه را انجام می‌دهد و طراحی لباس نیز برعهده «پانته‌آحمید‌خانی» است.

این نمایش هم‌چون آثار قبلی نریمانی مضمونی طنزآمیز و کمدی دارد. نریمانی در سال‌های گذشته نمایش‌های «هتل پلازا»، «شوایک» و «دن کامیلو» را اجرا کرده است که همه براساس آثار خارجی بوده‌اند و حالا بعد از مدت‌ها در نظر دارد، نمایش «جن‌گیر» را براساس نمایشنامه‌ای از نوشته‌های خودش اجرا کند.