دلمان نمی‌آید ماموری که فحش‌خورده را تنبیه کنیم

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید در برخورد با مردم مدارا و مراعات ملاک‌مان باشد، گفت: برخی برخوردها در حوادث می‌بینیم که ماموری برادر بسیار خوبی است، اما تند شده و زده شیشه یک خودرو را هم شکسته حال می‌خواهیم تنبیهش کنیم دلمان نمی‌آید؛ چرا که مامور فحش خورده، سنگ خورده، عرق ریخته و حالا کاری هم کرده، اما نمی‌شود و همین را هم ما نمی‌پذیریم. به گزارش ایلنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در همایش عمومی فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: نکته مهم تسلط بر اعصاب است که کار پلیس نوعا با استرس همراه است و ماموران باید اعصاب پولادی داشته باشند.

او در ادامه با تاکید بر اینکه همیشه باید برخورد با اشرار و مزاحمان صورت گیرد، گفت: داستان کهریزک باعث تعطیلی آن شد و شاید اوباش احساس کنند که چتر امنیتی برایشان ایجاد شده است، اما آنجا به دلیل پایین بودن سطح استاندارد بسته شد و مکان جدید که نو است و به تازگی ساخته شده باید به زودی از سازمان زندان‌ها مجوز بگیرد که با همکاری این سازمان و دادستان تهران و دادگستری این موضوع پیگیری می‌شود.

فرمانده ناجا به تسهیل خدمات و کاهش نارضایتی مردم تاکید کرد و گفت: نحوه توقف خودروها، تاخیر، تعیین معیارهای قانونی برای توقیف و زمان توقف و... باید مشخص و در این رابطه اطلاع‌رسانی شود. وی با اشاره به اجرای طرح امنیت اجتماعی افزود: طرح امنیت اجتماعی ضرورت آن روز بود و دیگر امروز از قمه‌کشی و اراذل و اوباش کمتر خبری است، به طوری که ظواهر بی‌نظمی بیشتر را نشان می‌دهد تا ناامنی. وقتی از امنیت اجتماعی به طرح انضباط اجتماعی می‌رسیم، یعنی یک گام جلوتر رفته‌ایم و باید تلاش شود که هر سال اعلام نکنیم که طرح مقابله با اراذل و اوباش اجرا می‌شود و این طرح باید زودبازده باشد. احمدی‌مقدم با بیان اینکه یک راهبرد مشخص در فرماندهی تهران بزرگ وجود دارد و خطوط راهبرد مشخص است، گفت: هر فرماندهی که می‌آید این پازل را تکمیل می‌کند. او سپس خطاب به ماموران و فرماندهان ناجا گفت: شما در ردیف مجاهدان فی‌سبیل‌الله هستید و اگر نواقص را رفع کنیم حتما وضع مطلوب‌تر می‌شود.