سایت توکلی از طرح وحدت ملی انتقاد شدید کرد

دعوت به آشتی پس از شکست در آتش‌ا‌فروزی

سایت الف وابسته به احمد توکلی نماینده تهران نوشت: در روزهای اخیر صحبت و تلاش برای آشتی ملی، میانجیگری یا وحدت ملی اوج گرفته است. کنار گذاشتن کدورت‌ها و دشمنی‌ها و در پیش گرفتن آشتی و تفاهم وحدت، البته فی‌نفسه خوب و مثبت است و چه بهتر که هر چه سریعتر و عمیق‌تر محقق شود، اما طبیعی است که وحدت و آشتی باید صادقانه و بر مبنای رفع سوء تفاهم‌ها و دلایل شروع منازعه باشد وگرنه صوری و ظاهری خواهد بود. کسانی که امروز برای وحدت و تفاهم و آشتی تلاش می‌کنند همان کسانی هستند که طی ۳ ماه گذشته و به ویژه در اوج آشوب‌ها سکوت و ظاهرا بی‌طرفی پیشه کردند.

از این افراد باید پرسید آیا برای طرح آشتی کمی دیر اقدام نکرده‌اید؟!

وقتی اراذل و اوباش ظاهرا طرفدار آقای موسوی در هفته پس از انتخابات، اتوبوس‌ها و بانک‌ها و سطل‌های زباله را به آتش می‌کشیدند و با ایجاد ناامنی در خیابان‌ها، نفس مردم و نظام را در سینه حبس کرده بودند، طراحان آشتی ملی کجا بودند؟ و چرا آن روزها دعوت به وحدت و آشتی نکردند؟

چرا در روزهایی که آقای موسوی به پشتوانه ناامنی‌های خیابانی با بیانیه‌های تند برای نظام رجز می‌خواند، دعوت به وحدت و آشتی نکردند؟

اکنون که کنترل موج سبز از دست آقای موسوی خارج شده و از لندن و واشنگتن هدایت و حمایت می‌شود، یاد وحدت و آشتی افتاده‌اند؟!

اکنون که موج سبز در ایجاد آشوب در ورزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها عاجز مانده و اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان دعوت آنها را بی‌جواب گذاشته‌اند، به یاد وحدت و آشتی افتاده‌اند؟

چرا روزی که آقای موسوی نتیجه انتخابات را متقلبانه خواند، ایشان را به پیگیری ادعایش از مسیر قانونی دعوت نکردند؟

هم در جریان رقابت‌های انتخاباتی و مناظره‌های تلویزیونی و هم در آشوب‌های پس از انتخابات، رقبای اصلی انتخابات اشتباهات غیرقابل بخششی مرتکب شدند. اشتباهاتی که به قیمت جان ۳۷ تن از هموطنان مظلوم و هتک بی‌سابقه حیثیت کشورمان در صحنه بین‌المللی تمام شد. این هزینه هنگفت، چیزی نیست که به آسانی بر آن چشم ببندیم و فراموششان کنیم. هم کسانی که تهمت زدند، هم کسانی که به‌جای پیگیری مسیر قانونی اعتراض، طرفدارنشان را به خیابان‌ها کشاندند و هم کسانی که جنایت کردند، همه باید در دادگاه حاضر و عادلانه محاکمه و مجازات شوند. هر کس به اندازه سهمش و در چارچوب قانون و عدالت. تا وقتی مسببان آشوب، تحریک‌کنندگان، جنایتکاران و افترازنندگان محاکمه و مجازات نشوند، وحدت و آشتی، خانه‌ای روی آب خواهد بود. بدون خشک‌کردن ریشه آشوب‌ها و نزاع‌ها، تفاهم و آشتی به معنی تبرئه گناهکاران و جنایتکاران است. وحدت و آشتی ملی، بسیار مطلوب و ضروری است، اما باید مبتنی بر عدالت، صداقت، مجازات مقصران و جبران اشتباهات باشد.