محکومیت هدایت آقایی و شهاب طباطبایی به 5 سال زندان

وکیل مدافع شهاب طباطبایی از صدور حکم وی از سوی دادگاه خبر داد. فرزام اردلان وکیل مدافع شهاب طباطبایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: حکم موکل بنده نسبت به اتهاماتی که متوجه وی شده بود، روز گذشته صادر شده است. وی با بیان اینکه حکم صادره قطعی نیست، خاطرنشان کرد: طبق قوانین جاری کشور ۲۰ روز مهلت قانونی داریم که نسبت به حکم صادره اعتراض کنیم که در این باره اقدام خواهیم کرد. اردلان وکیل شهاب طباطبایی در ادامه تصریح کرد: درخواست تبدیل قرار تامین بازداشت موقت شهاب طباطبایی به وثیقه را نیز امروز (دیروز یکشنبه) مجددا به رییس دادگاه ارائه کرده‌ایم که رییس دادگاه هم در خصوص این درخواست تبدیل قرار اعلام نظر خواهد کرد که در این اعلام نظر ممکن است با آزادی موقت طباطبایی موافقت شود.

حکم آقایی

در همین حال وکیل هدایت آقایی عضو حزب کارگزاران سازندگی نیز اعلام کرد که موکلش به پنج سال حبس قطعی محکوم شده است. «علیرضا جعفریان» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: روز گذشته حکم محکومیت موکلم به من ابلاغ شد که در مدت قانونی به حکم صادره اعتراض خواهم کرد.

وی تصریح کرد: موکلم در ارتباط با چهار اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب،‌ تحریک و تشویق مردم به شورش و اغتشاش، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی، ایجاد شبهه جعل و تقلب در نتیجه انتخابات و سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت مراجع رسمی کشور و اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت عمومی» به پنج سال حبس قطعی محکوم شده است. وکیل آقایی گفت: در مورد سایر اتهامات یعنی توهین و هتک حرمت به مسوولان نظام، پرداخت رشوه و تحصیل مال نامشروع، پرونده موکلم مفتوح است. جعفریان درباره موکل دیگرش «موسی شاه کرمی» نیز گفت: وی نیز به ۲۷ ماه حبس محکوم شده است. برخی منابع آگاه همچنین اعلام کردند؛ که حکم «یحیی کیان تاجبخش» یکی دیگر از متهمان پرونده حوادث پس از انتخابات نیز صادر شده است. این احکام که بدوی است از سوی قاضی صلواتی، رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران صادر شده و تاکنون مقامات قضایی در این باره اظهار نظر رسمی نکرده‌اند.