تعویق آزادی برخی متهمان که مدارک جدیدی علیه آنان کشف شده است

فرهاد تجری در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر علت آزاد نشدن برخی متهمین که به نظر می‌رسد پرونده آنان تکمیل شده است، گفت: مقامات قضایی در مورد برخی از بازداشت‌شدگان که با وجود تکمیل پرونده در شرف آزادی بودند، با مدارک جدیدی بر علیه آنان مواجه شده‌اند که به همین منظور آزادی آنان به تعویق افتاده است. وی افزود: مقامات قضایی به همین منظور ناچار به پیگیری و تعویق آزادی این افراد شده‌اند. وی با بیان اینکه تکمیل پرونده به معنی نهایی شدن آن نیست و شاید پرونده برخی متهمان در دادسرا با وجود تکمیل از نظر قاضی، نیازمند بررسی‌های بیشتر بوده است، از پاسخ به سوالی که جویای اسامی متهمانی بود که مدارک بیشتری علیه آنان کشف شده، خودداری کرد.

وی همچنین از تاکید بر آزادی افرادی که بازداشت آنها ضرورتی ندارد، در دیدار با دادستان تهران خبر داد و گفت: اما آزادی برخی متهمان که از وضعیت حادتری برخوردار هستند، هنوز مشخص نیست.

عضو کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان اخیر از تلاش اعضای این کمیته برای تهیه گزارش نهایی آن برای ارائه به نمایندگان خبر داد و در پاسخ به سوالی در مورد زمان قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس، گفت: تلاش می‌کنیم گزارش را تا روز یکشنبه آماده کنیم. اما به علت آنکه در دستور کار قرار گرفتن گزارش این کمیته کمی وقت می‌برد، شاید قرائت آن به روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه موکول شود.