درخواست از وزیر کشور به خاطر پیشنهاد محسن رضایی

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو فراکسیون اصولگرایان در واکنش به پیشنهاد تشکیل کمیسیون ملی انتخابات از سوی محسن رضایی، این پیشنهاد را خوب ارزیابی کرد و گفت: بی‌طرفی دولت در برگزاری انتخابات، امر شایسته‌ای است. عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، در گفت‌وگو با «ایلنا»، یادآور شد که روال عادی در بررسی این پیشنهاد آن است که آن را در قالب لایحه جامع انتخابات که در وزارت کشور تدوین شده است، مورد بحث و بررسی قرار داد. وی با اشاره به اینکه لایحه جامع انتخابات در دوره وزارت مصطفی‌ پورمحمدی تنظیم شده است، ادامه داد: این لایحه حدود ۷۵ صفحه است که به ابهام‌زدایی در بحث نظارت بر انتخابات پرداخته است.

به گفته وی، چنانچه نظام جامع انتخابات به تصویب نهایی مجلس رسیده و بر فضای سیاسی کشور حاکم شود، قانون انتخابات از گزند اصلاح هر چند ماه یکبار، به واسطه طرح‌هایی از سوی دولت یا لوایحی از سوی مجلس، در امان خواهد ماند و شرایط انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌کنندگان اینقدر تغییر نخواهد کرد.

فلاحت‌پیشه طرح رضایی را برگرفته از برخی الگوهای خارجی خواند که به واسطه آن کمیسیونی به شکل مستقل شکل می‌گیرد و اعضای آن بعدا هیچ پست و مقامی دریافت نمی‌کنند. عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با پیشنهاد اینکه طرح مدنظر رضایی در قالب لایحه جامع انتخابات از سوی وزارت کشور لحاظ شده و یکباره به مجلس ارائه شود، افزود: نباید زحمات کارشناسان وزارت کشور در تدوین لایحه جامع انتخابات را نادیده گرفت؛ هرچند که این لایحه پس از وزارت محصولی عملا مسکوت مانده و به مجلس ارائه نشده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که وزیر جدید کشور برای ارائه هرچه زودتر لایحه جامع انتخابات، احساس وظیفه کند؛

چراکه در حال حاضر مجلس شورای اسلامی فرصت بررسی این لایحه را دارد و بررسی آن هیچ مفهوم انتخاباتی هم نخواهد گرفت.