جبهه پیروان خط امام و رهبری در ارتباط با مسائل سیاسی روز بیانیه‌ای منتشر کرد. به گزارش ایلنا در این بیانیه با اشاره به وقایع چندماه اخیر آمده است: جبهه پیروان خط امام و رهبری از ابتدا، طی مسیر اعتدال و عدم رویگردانی از اخلاق انتخاباتی و بازی نکردن در زمین دشمن خارجی را مشی خود قرار داد و پس از انتخابات با تماس‌های منطقی و برادرانه تمام تلاش خود را جهت حفظ وحدت و اتحاد و توجه دادن به منافع مردم و نظام به کار گرفت. در ادامه جبهه پیروان رهبری اقدامات زیر را برای برون‌رفت از شرایط فعلی ضروری می‌شمارد: ۱ـ با مبنا قرار دادن جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی که مورد تاکید مقام معظم رهبری می‌باشد، افکندن سایه رافت اسلامی بر سر تعدادی افراد ساده‌اندیش را که فریب تحلیل‌های مغرضانه همراه با خط و نشان‌های دشمن خارجی را خوردند، در سرلوحه کار قرار دهیم.

۲ـ توجه جدی همه خواص و نخبگان سیاسی را به توصیه‌های مقام معظم رهبری در راستای تحقق گسترش فضای اخلاقی و برادرانه در جامعه جلب کنیم.

۳ـ با عنایت به سوءاستفاده‌های دشمن قسم خورده خارجی، خطوط فرضی ترسیم شده بین مردم از یکسو و از سوی دیگر بین نیروهای انقلاب را کنار نهاده و یکدل و یک جان پای ارزش‌های الهی و انسانی اسلامی نظام ایستادگی کنیم.

۴ـ در رفتارهای واگرایانه تجدیدنظر کرده و حرکت به سمت همگرایی را شعار نیروهای انقلاب دانسته و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

۵ـ در شرایط فعلی بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های قوای کشوری را برای حل مشکلات مردم در سایه وحدت و همدلی ضروری می‌بینیم.

۶ـ سعی وافر در استفاده از تمام توان ظرفیت نیروی انسانی نظام مورد تاکید بوده و فراهم آوردن فضای همدلی همراه با تدبیر را ضروری می‌دانیم.

۷ـ حساب قلیل افرادی را که بر طبل ادعای بزرگ تقلب در انتخابات کوبیدند، از دیگران جدا دانسته و خواستار برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی با این افراد هستیم.