آمار فروش سینماها در هفته اول مهرماه

نگاهی به آمار فروش سینماها در هفته اول مهر ماه، گویای آن است که فیلم سینمایی «بی‌پولی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله تاکنون طی ۱۳ روز اکران در ۲۴ سالن سینمای تهران به فروشی بالغ‌بر ۳۰۱‌میلیون و پانصد هزار تومان دست یافته است.

بنابر آمار منتشرشده از سوی بنیاد سینمایی فارابی، تا پایان روز ششم مهرماه و پس از گذشت ۱۳ روز از اکران فیلم‌های عیدفطر، فیلم «دوخواهر» ساخته محمد بانکی با در اختیار داشتن ۲۳ سالن فروشی بالغ‌بر ۳۱۹‌میلیون تومان را تجربه کرده است. همچنین، «تردید» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی با در اختیار داشتن ۱۳ سالن فروشی بالغ‌بر ۸۴‌میلیون تومان و «زندگی شیرین» ساخته قدرت الله صلح میرزایی هم پس از ۱۳ روز اکران در سطح ۲۴ سالن سینما بالغ‌بر ۲۵۲‌میلیون و پانصد هزار تومان فروش داشته‌اند.

صالحی مدت‌ها است منتظر انتشار آثار خود است

طبق معمول و مثل همیشه مشغول کارم و شعر همچنان به راه خود ادامه می‌دهد، آن هم پرامیدتر و حتما به وقت درست سرنوشت کارهای تازه را نیز اعلام خواهم کرد. سیدعلی صالحی با اشاره به کتاب‌های چاپ‌ شده خود گفت: «رد پای گل سرخ»‌ مجموعه شعری است که از سوی موسسه انتشاراتی نگاه به ویژه کتاب وزارت ارشاد سپرده شده تا مراحل کسب مجوز را بگذراند. وی همچنین اضافه کرد: نقد شعر «ما نباید بمیریم، رویاهای مادر می‌شوند»‌ کار دیگری است که هنوز مجوز نگرفته و مشمول مراحل مجوز است و به اهتمام انتشارات آگاه منتشر خواهد شد.

دعوت آکادمی اسکار از سینماگر ایرانی

گروهی ۱۰ نفری از سینماگران ایرانی از جمله محمدمهدی عسگرپور، ابراهیم حاتمی‌کیا، رخشان بنی‌اعتماد و سیدرضا میرکریمی به دعوت آکادمی اسکار از جمعه هفته آینده در برنامه بررسی سینمای ایران در آمریکا شرکت می‌کنند. برنامه «از نزدیک و شخصی: فیلمسازان ایرانی از زبان خودشان» با همکاری آکادمی اسکار و آرشیو فیلم و تلویزیون UCLA در سالن جیمز بریج آغاز می‌شود و در آن پس از نمایش هشت فیلم از سینمای امروز ایران، جلسه بحث و بررسی با حضور یک یا چند نفر از عوامل هر فیلم برگزار خواهد شد.

اعلام برنامه اکران تابستان ۲۰۱۱ در سینماهای آمریکا

سومین قسمت از پروژه سینمایی پرهزینه «ترنسفورمرز» به کارگردانی مایکل بی و بازی شیا لابوف و مگان فوکس روز اول ژوئیه ۲۰۱۱ روانه پرده سینماهای جهان می‌رود. ورایتی اعلام کرد: با پایان یافتن رسمی تابستان سینمایی ۲۰۰۹ برنامه‌ریزی برای اکران تابستان دو سال دیگر آغاز شد و مایکل بی در وب‌سایت شخصی خود از اکران «ترنسفورمرز ۳» در روز اول ژوئیه ۲۰۱۱ خبر داد. دومین قسمت این مجموعه تابستان امسال به نمایش درآمد و فروشی بسیار موفق داشت.

اما نسخه سه‌بعدی و به‌روز شده انیمیشن سینمایی «دیو و دلبر» که قرار بود ۱۲ فوریه ۲۰۱۰ در سینماها به نمایش عمومی درآید، چند ماه بیشتر در نوبت اکران خواهد ماند. ظاهرا استودیو دیسنی تصمیم گرفته نسخه جدید «دیو و دلبر» را همزمان با بیستمین سالگرد نمایش آن روانه پرده سینماها کند تا این اتفاق بیشتر در ذهن طرفداران این کارتون سنتی بماند.