اشتباها ذکر نام برخی منابع از قلم افتاده است

روابط عمومی‌وزارت راه و ترابری با انتشار اطلاعیه‌‌ای درباره «خبر منتشره در برخی سایت‌ها و طرح کپی‌برداری حمید بهبهانی وزیر راه از مقالات علمی‌دو نویسنده خارجی توضیح داد. به گزارش ایسنا، حمید بهبهانی - وزیر راه و ترابری - در این اطلاعیه اظهار کرده است: متاسفانه هرچه پیشتر می‌رویم آنانی که خدمتگزاران خدوم این ملت را بر نمی‌تابند و از سپیدترین سپیدها سیاهی می‌سازند، دایره اتهاماتشان را روز به‌روز به این خدمتگزاران کوچک مردم، وسیع و وسیع‌تر می‌کنند، اگرچه این نوع حملات به دور از انصاف و مردانگی است و مهم‌تر اینکه با اخلاق رسانه‌ای نیز هیچ‌گونه سازگاری ندارد، اما خدا را شاکرم که عزیزانی این چنین بار گناهان این بنده را بر دوش می‌کشند.

وی ادامه داده است: اما درخصوص این اتهام ناروا چون روشنایی روز مشخص است که مقاله مذکور نوشته خود اینجانب است و این مقاله حداقل ۵ تا ۷ سال قبل نگاشته شده است. برای عموم کارشناسان ارشد و دارندگان پایه دکترا کاملا مبرهن است که به‌کارگیری قسمتی از مقالات دیگران با ذکر منبع و ماخذ کاملا مجاز بوده و اینجانب که صاحب بیش از پانصد مقاله علمی‌هستم نیز بر این مساله وقوف دارم.

از آنجاکه این مقاله تلخیصی از یک پایان‌نامه دکترای حدودا چهارصد صفحه‌ای بوده است و دارای ۶۰ تا ۷۰رفرنس و مرجع، مقاله مذکور به تلخیص از آن پایان نامه، در دوازده صفحه خلاصه شده است. لذا تعدد منابع و ماخذ موجب شده است که اشتباها ذکر نام برخی منابع از قلم بیفتد.

وزیر راه و ترابری تاکید کرده است: این مساله موجب رد آن نمی‌شود که اساسا این مقاله متعلق به اینجانب بوده و دکترین مطرح شده در آن نیز ماحصل پژوهش دانشجوی مقطع دکترای همکار اینجانب و خود اینجانب است و مجددا تاکید می‌کنم که به مقاله‌ای دزدی اطلاق می‌شود که کل مقاله با تغییر نام مصادره به مطلوب گردد.

در همین راستا جالب است سایت محترم نیز فقط به‌کارگیری قسمت‌هایی از مقاله اشاره کرده است، لذا آفتاب آمد دلیل آفتاب. اما بازهم تاکید می‌کنم که من به شدت از باز شدن فضای نقد منصفانه طرفداری می‌کنم و به منتقدان خویش ارج می‌نهم، ولی تنها نگرانی من این است که با اینگونه فضاسازی‌های مغرضانه تخریب به جای نقد نهادینه شود.